نحوه تمیز کردن انواع مبل

نحوه تمیز کردن انواع مبل به یکی از رایج ترین پرسش ها در میان مردم مخصوصا بانوان تبدیل شده است چرا که با توجه به کاربرد مبل در منزل و همچنین نقش مهمی که در دکوراسیون منزل دارد باید به نظافت و تمیزی آن ها نیز توجه ویژه ای شود.

نحوه تمیز کردن انواع مبل
بهتر است بدانید که نحوه تمیز کردن انواع مبل متفاوت است و نمی توان همه مبل ها را با یک روش تمیز کرد و توجه داشته باشید که تمیز کردن غیر اصولی مبل ها سبب آسیب رسیدن به رویه مبل و یا کثیف تر شدن آن می شود.
مبل ها همواره در معرض تماس هستند به همین دلیل نیاز بیشتری به تمیز کاری دارند، مخصوصا افرادی که کودک و یا حیوان خانگی دارند باید توجه بیشتری به مبل های خود داشته باشند. تمیز کردن مبل ها علاوه بر پاکیزه نشان دادن محیط سبب طول عمر مبلمان نیز می شود چرا که اگر آلودگی ها و لکه ها هر چه سریع تر از سطح مبل پاک نشوند سبب از بین رفتن پارچه مبلی و در نهایت موجب تعویض پارچه مبلی می شود که در این صورت باید هزینه های زیادی را متحمل شوید.
همانطور که گفته شد ابتدا با نحوه تمیز کردن انواع مبل آشنا شوید و درابطه با نحوه انجام کار اطلاعات دقیقی کسب کنید و سپس دست به کار شوید زیرا با تمیز کردن اصولی به پارچه و رویه مبل آسیب نمی رسد و به بهترین شکل ممکن نیز تمیز می شود.
در ادامه نحوه تمیز کردن انواع مبل را مورد بررسی قرار می دهیم تا در پایان این مقاله بتوانید مبلمان خود را به سادگی تمیز و آراسته کنید پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

تمیز کردن مبل راحتی

همانطور که می دانید تمام بدنه مبل های راحتی با رویه و پارچه مبلی پوشانده شده است به همین دلیل تمیز کردن چنین مبل هایی نسبت به مبل های استیل و سلطنتی دشوارتر خواهد بود مخصوصا اگر رویه مبل از پارچه باشد سختی کار دو چندان می شود. در ادامه نحوه تمیز کردن انواع مبل راحتی را به صورت گام به گام مورد بررسی قرار می دهیم.
فراموش نکنید که در تمیز کردن مبل راحتی و مبل هایی که رویه پارچه ای دارند باید دقت زیادی به خرج دهید تا پس از تمیز کردن آن از نتیجه کار راضی باشید نه اینکه با روش های غیر اصولی آن را کثیف تر از قبل کرده باشید.

تمیز کردن مبل راحتی

  • گام اول: پیش از هر کاری باید ذرات درشتی که در شیار های مبل، کوسن ها و سطح مبل وجود دارد را پاکسازی کنید. بهترین روش برای این کار استفاده از جارو برقی است البته اگر آشغال ها و ذرات بین شیار های مبل درشت است می توانید با استفاده از دست نیز آن ها را جمع آوری کنید. سعی کنید در این قسمت کوچک ترین ذرات را نیز پاکسازی کنید و درونی ترین قسمت های مبل را هم جارو بکشید.
  • گام دوم: معمولا با جارو برقی نمی توان تمام آلودگی ها و خاک هایی که درون پرز پارچه رفته اند را تمیز کرد به همین دلیل باید با یک برس نرم به تمیز کردن خاک و جرم پارچه بپردازید. در برس کشیدن پارچه مبلی ظرافت بسیاری به خرج دهید تا پارچه مبل آسیب نبیند.
    یکی از مشکلات عمده ای که صاحبان مبل های راحتی و پارچه ای را درگیر کرده است چسبیدن مو به پرز پارچه است مخصوصا اگر در خانه ای حیوان خانگی وجود داشته باشد میزان موی موجود در پرز های پارچه بسیار بیشتر خواهد بود که شما می توانید برای جمع کردن آن ها از برس مخصوص استفاده کنید.
  • گام سوم: در این مرحله باید تعیین کنید که مبلمان خود را به چه صورت تمیز کنید که برای تصمیم گیری بهتر می توانید از دستورالعمل هایی که شرکت سازنده درباره نحوه تمیز کردن انواع مبل در اختیار مشتریان خود قرار می دهد استفاده کنید.
  • گام چهارم: برای پاک کردن لکه ها می توانید به دو صورت عمل کنید. روش اول این است که از محلول آب و سرکه رقیق شده استفاده کنید یعنی این محلول را بر روی لکه ها اسپری کنید و سپس با دستمال پاک کنید. روش دوم نیز استفاده از محلول آب است که شما می توانید به راحتی از آن برای پاک کردن لکه ها استفاده کنید. توصیه می شود برای رنگ های تیره از محلول آب استفاده کنید.
  • گام پنجم: در این مرحله باید محلول پایه آب را برای شستشوی مبل تهیه کنید که برای تهیه آن می توانید 3 پیمانه شامپو (غیر شیمیایی) را در 3 لیتر آب حل کنید. توصیه می شود که از همان ابتدا تمام مبل را با محلول تهیه شده شستشو ندهید بلکه ابتدا با استفاده از یک پارچه مقداری از محلول را به قسمت کوچکی از مبل بکشید و به مدت ده دقیقه صبر کنید سپس می توانید یک حوله کاغذی را در محلی که محلول تمیز کننده به آن زده شده است بگذارید تا ببینید حوله رنگ پارچه را به خود جذب می کند یا نه. اگر رنگ پارچه به حوله جذب نشد به معنای این است که محلول تمیز کننده مناسب است و می توانید از آن برای شستشوی مبل استفاده کنید در غیر این صورت آن را رقیق تر کنید.
  • گام ششم: مرحله بخارشو کردن مبل پس از انجام تمامی مراحل بالا انجام می شود. از بخارشو کردن به این دلیل استفاده می شود که آلاینده های روغنی روی مبل از بین بروند.
  • گام هفتم: شامپو زدن مبل مرحله آخر شستشوی مبل است. برای این کار می توانید اسفنج را به یک شامپو آغشته کنید و روی مبل بکشید و سپس با استفاده از مکنده بخارشو کف ها را از روی مبل پاک کنید.
4.5/5 - (30 امتیاز)
۲۲ اردیبهشت. ۱۳۹۹

ارسال دیدگاه

آخرین مطالب
تعمیرات مبل در پاکدشت
تعمیرات مبل در پاکدشت

مبل شانا برای ساکنین پاکدشت خدمات ویژه ای را ارائه می دهد تا با اطمینان بتوانند از خدمات تعمیرات مبل پاکدشت استفاده کنند. در ادامه با خدمات تعمیر مبل بیشتر آشنا می شوید و می توانید با تماس تلفنی اطلاعات لازم را در زمینه تعمیر و رویه کوبی مبل خود کسب کنید.
افردی که می خواهند به کارگاه تعمیرات مبل در …

مبل با پایه فلزی بهتره یا چوبی
مبل با پایه فلزی بهتره یا چوبی ؟

افراد هنگام خرید مبل ممکن است با این سوال مواجه شوند که چه نوع پایه ای برای مبل ما مناسب است. اگر شما نیز با این سوال مواجه هستید و بین خرید مبل با پایه چوبی و خرید مبل با پایه فلزی مردد هستید پیشنهاد می کنم تا انتهای این مطلب از مبل شانا با ما همراه باشید.
مبل ها یکی از اجزای اصلی دکوراسیون منزل و …

پارچه مبل سلطنتی و لاکچری
لیست جدیدترین پارچه های مبل سلطنتی و لاکچری

آیا تصمیم دارید پارچه مبل سلطنتی و لاکچری برای مبلمان خود انتخاب کنید؟ مسلما چنین سوالاتی پیش از اقدام به انتخاب یک پارچه سلطنتی و لاکچری، به ذهن شما نیز خطور کرده است اما پاسخ مناسبی برای آن ها نداشته اید. در هنگام تعمیرات مبل، تعمیرکار مبل از شما می خواهد تا پارچه مناسبی را خریداری کنید از این رو …

09122835893