هر آنچه تعویض رویه مبل باید بدانید

بهتر است در ابتدای مقاله مان گذری کنیم به اینکه مبل ها چند نوع هستند؟ و تعویض رویه مبل چه دسته بندی هایی دارند و نحوه خرید درست ترین نوع مبل با بهترین رویه چیست؟
توصیه ما در ابتدا خرید بهترین مبل با بهترین رویه ممکن است اما این را هم بگویم که بهترین جنس ها و بافت ها در گذر زمان ممکن است دچار فرسودگی شده و نیازمند تعویض رویه مبل باشند. در همین راستا قصد داریم که اشاره ای به نوع و جنس انواع مبلمان داشته و نحوه تعویض رویه مبل را به صورت مفید برای شما شرح دهیم.
میلمان در حالت کلی و عمومی به دو نوع مبلمان روکش دار و مبلمان موردی تقسیم می شوند. نوع اول که مبلمان روکش دار است به مبل هایی گفته می شود که دارای پوشش و رویه نرمی هستند و در بافت آن ها فنر هایی جایگذاری می گردد که از نشست و بد فرمی مبلمان جلوگیری کند. این فنر ها در مبل حالت ارتعاجی ایجاد کرده و ظاهر مبل را به بهترین شکل ممکن تنظیم می کند. عموما به این نوع مبلمان ها راحتی گفته شده و بر روی آن ها بالشتک یا به اصطلاح کوسن قرار می دهند تا شخص در هنگام نشستن روی مبل حداکثر احساس راحتی را داشته باشد.
مبلمان موردی در واقع به دسته ای از اثاث خانه گفته می شود که بدون کوسن بوده و عموما چوبی یا فلزی هستند. مانند میز، ویترین، کابینت، قفسه و ……
این محصولات به صورت عمده یا تکی در بازار فعلی کشورمان موجود هستند و به فروش می رسند. جنس ساختار این نوع اثاث منزل از چوب سخت تهیه شده از جنگل و یا چوب نرم تهیه شده با روش های نوین و مکانیکی است.
چوب های سخت از درختان جنگلی ماهون یا همان درخت ماهاگونی، درخت گردو، درخت افرا، درخت بلوط، درخت گیلاس، درخت غان یا درخت توس، درخت ساج و پی کان و …..
چوب های نرم هم به چوب درخت کاج و درخت صنوبر، ماموت و چوب درخت سرخ و …. گفته می شود.

آشنایی کوتاه با اجزای مبلمان

ممکن است زمانی که برای خرید مبل به مبل فروشی ها مراجعه می کنید؛ فروشندگان اصطلاحاتی را استفاده کنند که برای تان ناشناخته باشد. در این بخش می خواهیم این اصطلاحات آشنا شویم.
کلاف مبلمان بخشی است که به چارچوب اصلی مبل وصل می شود. چارچوب اصلی مبلمان ها همان طور که اشاره کردیم از چوب ساخته می‌شوند. کلاف ‌ها ساخته شده از چوب درختان روس یا چوب درختان راش هستند. این دو نوع چوب به دلیل محکم بودن و با دواام بودن در این بخش از میل استفاده می شود.
پارچه نانو یکی دیگر از اصطلاحاتی است که ممکن از در فروشگاه های مبل به گوشتان برسد. پارچه نانو پارچه ای است که با فناوری ها نو یا همان نانو ساخته شده باشد و دارای استحکام خوب بوده و مایعات در این نوع پارچه ها غیر قابل نفوذ است. در مبل های راحتی به صورت کلی 25 متر پارچه نانو استفاده می شود که آن هم اگر پارچه اصل باشد، میتوانید با پرس و جوی قیمت پارچه، تخمینی از هزینه این قسمت از مبل را انجام دهید. نکته حائز اهمیت این است که پارچه ‌های مبل ها اکثرا نانو نیستند فقط ضد آب هستند آن هم به مدت چند ثانیه‌. اگر آب به مدت طولانی روی مبل بماند به آن نفوذ کرده و در طولانی مدت باعث خرابی مبل خواهد شد.
پاف بخشی از میلمان است که فقط مخصوص نشیمن های مبل بوده و با روکوبی جدا به میل وصل شده اند. پاف ها طرحی هستند که از روی طراحی مبل های مدرن خارجی ایده گرفته شده اند. این بخش که فقط نشیمن گاه بوده و پشتی برای آن استفاده نشده است, امکان دارد هنگام تعویض رویه میل آسیب ببیند.
امروزه در کشورمان نمایشگاه ‌های مبل برای پاف ها که در اصل برای راحتی مبل طراحی شده اند، شیشه ای طراحی می کنند و پاف را به عنوان میز جلویی مبل به فروش می رسانند.

منظور فروشندگان از یک واحد مبل چیست؟ مبل سه نفره برابر با دو واحد، مبل دو نفره برابر با یک و نیم واحد و مبل یک نفره برابر با یک واحد است. بنابراین یک دست مبل که دو مبل یک نفره، یک مبل دو نفره و یک مبل سه نفره دارد، ۵.۵۵ واحد است.
نحوه خرید مبل کار سختی محسوب نمی شود اما دقت مضاعفی نیاز دارد که مستلزم عجله نداشتن در خرید هایتان است. ممکن است شما مبل هایتان را خریداری کرده باشید و به دلایل مختلف به فکر تعویض رویه مبل باشید.
چه زمانی برای تعویض رویه مبل مناسب است؟
ما این امکان را در نظر می گیریم که شما ممکن است به دلیل تغییر دکوراسیون منزل تعویض رویه مبل را انجام دهید. در این صورت اگر تمایل به استفاده از بهترین اجزا در تعویض رویه مبل بهترین کیفیت هستید می توانید با تکنسین های مبل شانا تماس گرفته و از مشاوره رایگان آن ها در این زمینه برخوردار شوید.
عمده دلایل تعویض رویه مبل کهنگی و فرسودگی رویه مبل است که با استفاده طولانی مدت پیش می آید. در خانه هایی که کودک دارند فرآیند فرسودگی مبلمان و تعویض رویه مبل سریع تر از خانه های دیگر اتفاق می افتد.

تعمیرات مبل

تعویض رویه مبل راحتی

مبلمان ها از نظر شکل و ظاهر طراحی شان به دسته های راحتی، استیل، چرم و سلطنتی تقسیم شدنی هستند. تعویض رویه مبل های هر دسته با روش های مخصوص به خود انجام می شود که در وهله اول باید توسط افراد متخصص و خیاط های ماهر انجام گیرد. اما اگر شما قصد دارید که خودتان این کار را انجام دهید باید به چند نکته در زمینه تعویض رویه مبل راحتی دقت کنید تا تعمیرات مبل راحتی به درستی انجام شود.
قبل از اقدام به هر کاری تم و رنگ بندی منزل تان را تحلیل کنید تا رنگ و طرح پارچه ای که می خواهید به عنوان روکش جدید مبل تان باشند را مشخص کرده سپس اقدام به خرید پارچه رویه مبل نمایید. مبلمان به عنوان یکی از لوازم تاثیرگذار در دکوراسیون منزل است. بنابراین باید طرح و رنگ آن به گونه ای باشد که با دیگر لوازم منزل تناقض نداشته و تکمیل کننده ی دکوراسیون منزل باشد.
جنس پارچه انتخابی نیز مستلزم دقت و زمان کافی است. زیرا فرآیند تعویض مبل هر چند مدت یک بار انجام می گیرد و ممکن است پارچه رویه مبل عمر طولانی داشته باشد.

وسایل مورد نیاز تعویض رویه مبل راحتی

  •  گاز انبر
  •  یک برگه کاغذ برای یادداشت کردن
  •  یک عدد ماژیک
  •  قیچی تیز جهت ایجاد برش در پارچه رویه
  • منگنه و سوزن منگنه
  •  لایه یا ابر 1.30 به اندازه سانتی متر
  •  پارچه رویه که باید متناسب و هم اندازه مبل باشد.
  •  سوزن ته گرد جهت وصل کردن تکه های برش پارچه
  •  طناب تافته 5/32 اینچ متناسب با رنگ پارچه رویه
  •  چرخ خیاطی و نخ تعویض رویه پارچه
  •  پارچه مشکی جهت قرار گرفتن زیر پارچه رویه

در ابتدا باید میخ با میخکوب های مبل را که پارچه را به مبل متصل کرده است را با دقت بیرون بکشیم بتوانیم پارچه خود مبل را به صورت سالم جدا کنیم زیرا این پارچه در اندازه گیری و برش دادن پارچه جدید نیاز خواهد بود و بهتر است جداسازی آن را بدون نقص انجام دهیم.
سپس روکش مشکی زیر صندلی را جدا کنید. بهتر است این مرحله همراه با یادداشت برداری و عکس برداری باشد زیرا ممکن است جزئیات کار فراموش شده و در نصب مجدد رویه با مشکل مواجه شوید.همچنین مکان های جداسازی میخ ها را با ماژیک علامت بزنید.مغزی ها و میخ ها را نیز برای استفاده در رویه جدید نگهداری کنید.
در مرحله بعد همه ابر و لایه های قبلی را جدا کنید. همراه با انجام جداسازی ابرها و پنبه ها فنر های مبل را نیز بررسی کنید. ممکن است فنر ها به علت استفاده مداوم وطولانی مدت به تعمیر و ترمیم نیاز داشته باشند. در این مرحله می توانید چوب بدنه مبل را سنباده کشی کنید. این عمل به صورت دستی و با ورق های سنباده و با استفاده از دستگاه های سنباده زن که کار را راحت تر می کنند نیز ممکن است. همچنین شما میتوانید در انجام این فرآیند ها از تکنسین های مبل شانا کمک بگیرید. در مرحله بعدی شما باید از لایه ابر یا پنبه هایی که از قبل تهیه نموده اید به اندازه پشتی و نشیمن گاه مبل ها برش داده و این لایه ها را با پونز یا میخ هایی در سایز کوچک به مبل وصل کنید و کناره های لایه ها را با دقت به داخل تا کنید تا مرتب قرار گیرند.

در این مرحله به مرحله اساسی و حساس تعویض رویه مبل راحتی میرسیم. شما باید پارچه های جدید رویه مبل را جدید را به پشت و رو باز کنید. رویه قدیمی را که برای بی نقص جدا کردن آن تاکید داشتیم را در این مرحله باید به روی پارچه ی جدید می اندازیم. الان اگر این کار را به درستی انجام داده باشید، پارچه قدیمی باید الگوی پارچه جدید باشد. حال نوبت آن میرسد که پارچه جدید را با توجه به الگو و جهت نقش و نگار پارچه با دقت برش دهید. این نکته نیز ناگفته نماند که از هر طرف باید به اندازه 5 تا 7 سانتی متر اضافه ببرید تا وصل و دوخت رویه جدید به بهترین شکل ممکن انجام گیرد.

گام بعدی در تعویض رویه این است که قسمت های مهم پارچه جدید را با ماژیک از قبل آماده شده علامت بزنیم تا دچار اشتباه نشویم. بعد از علامت گذاری پارچه باید آن را روی مبل قرار داده و بکشید. در این هنگام قدرت کشیدن پارچه باید نه آن قدر زیاد باشد که پارچه دچار پارگی شود و نه آنقدر کم باشد که پارچه دچار شل بودن شود. پس در این مرحله دقت دو چندان نیاز است تا تعویض رویه مبل به بهترین شکل ممکن انجام گیرد. در ادامه کار شما باید بخش های قابل دوخت را به هم وصل کرده و بخش هایی که قابل دوخت نیستند را با میخ های کوچک و مخصوص یا میخکوب به بدنه مبل وصل کنید.

پارچه های اضافی مبل را برش داده و نوار طناب تافته را به حاشیه مبل بچسبانید. این مرحله جهت زیبایی مبل بوده و اختیاری است. شما می توانید از انجام دادن این مرحله صرف نظر کنید در هزینه خرید طناب تافته صرفه جویی نمایید. با وجود تمام توضیحاتی که دادیم، این کار یک فرآیند تخصصی در حرفه ساخت و تعمیر مبلمان محسوب شده و ترجیحا باید توسط افراد تکنسین متخصص انجام گیرد. پیشنهاد ما به شما استفاده از تجربه و مهارت های متخصصین مبل شانا می باشد.

تعویض رویه مبل استیل

یکی از انواع مبلمان هایی که در خانه های ایرانی و حتی غیر ایرانی جای گرفته است، مبل استیل است که به استحکام بالا و دوام زیاد معروف است. مبل استیل همانطور که از عنوان آن بر می آید در جنس استیل بوده و می تواند گزینه ی خوبی برای استفاده های طولانی مدت باشد. البته همین استفاده های طولانی ممکن است که رویه مبل را فرسوده کرده و گاهی هم خسته کننده می کند. برای همین شاید شما هم به فکر تعویض رویه مبل استیل تان باشید.
گاهی هزینه های تعویض مبلمان بالا بوده و گزینه تعویض رویه مبل و تعمیرات مبل استیل گزینه ی مناسب تری به نظر می آید. در این فرآیند نیز همانگونه که در بخش تعویض رویه مبل راحتی توضیح دادیم نوع پارچه ی انتخابی و طرح و رنگ آن می تواند سازنده ترین موضوع در شمایل جدید مبل استیل باشد. مراحل تعویض رویه مبل استیل مشابه مراحل گفته شده در بخش قبلی است. اما شاید وصل کردن رویه جدید به جنس استیل کمی کار را دشوار تر کند، برای همین مبل شانا تصمیم گرفته است که با گردآوری بهترین ابزار آلات که توسط بهترین افراد به کار برده می شود، انجام این فرآیند را در سریع ترین زمان ممکن با بالاترین کیفیت انجام دهد.

 

تعویض رویه مبل چرم

اگر شما نیز از آن دسته افرادی هستید که به جنس چرمی علاقه مند بوده و بهترین پارچه ها را در نوع چرمی می دانید، انتخاب مبل های تان را نیز بر اساس این علاقه و تفکر پیش ببرید. این نوع طرز فکر که چرم بسیار با کیفیت تر از جنس پارچه ای های دیگر است، درست میباشد اما به شرطی که چرم طبیعی بوده و اگر غیر طبیعی نیز هست، دارای کیفیت بالاتری نسبت به دیگر چرم های مصنوعی باشد.
قیمت چرم با کیفیت به طبع بیشتر بوده و حساسیت این نوع پارچه نیز چند برابر می شود. بنابراین تعویض رویه مبل چرم نیز باید با دقت و توجه بیشتری انجام گیرد تا چرم مبل آسیب نبیند.
ما هیچ گاه این توصیه را نمی کنیم که مبل های چرمی با ارزش تان را خودتان تعویض رویه کنید! زیرا این فرآیند مستلزم دقت بالا و تخصص کافی است تا به بدنه و پوشش مبل ضرری وارد نشود. در این جهت می توان متخصصین مبل شانا را مورد اعتماد دانست و به تجربه چندین ساله آن ها و سابقه درخشان شان مطمئن بود.

شما می توانید برای دریافت مشاوره در خصوص تعمیرات مبل چرم با کارشناسان مبل شانا تماس بگیرید.

تعویض رویه مبل چرم

هزینه تعویض رویه مبل

ما تا به اینجا از انواع مبل و نحوه تعویض رویه مبل گفتیم، اما به این نکته اشاره نکردیم که مبل مان از اساسی ترین و پر استفاده ترین وسایل موجود در خانه است. این وسیله گاهی می تواند آن قدر مهم باشد که به جای تکمیل دکوراسیون خانه ها وظیفه ترمیم دکوراسیون را نیز ایفا کند! بهتر میدانیم که وسایل منزل را به مبلمان تان هماهنگ کنید تا مبل ها را با وسایل دیگر.
البته از هزینه ی لازم برای خرید مبلمان جدید غافل نشویم که بسیار بالا بوده و گاهی هزینه تعویض رویه مبل به صرفه تر است. مبل شانا با در اولویت قرار دادن حقوق مشتری هزینه تعویض رویه مبل را به منصفانه ترین قیمت و کیفیت را به بالاترین درجه رسانده است. شما می توانید با برقراری تماس با مشاورین مبل شانا نسبت به هزینه تعویض رویه مبل اطلاعات لازم را کسب نمایید.

تعویض رویه مبل استیل

انتخاب شرکت تعویض رویه مبل

این موضوع غیر قابل تصور نیست که گاهی انتخاب شرکت تعویض رویه مبل سخت تر از انتخاب خود رویه مبل باشد. زیرا شما قرار است یکی از اجزای مهم خانه را به دست افراد بسپارید که ظاهر و کیفیت آن را به زیباترین شکل ممکن تغییر داده و به شما تحویل دهد. خانم های خانه که وسایل منزل برایشان با اهمیت تر است بیشتر از آقایان درگیر این مسائل می شوند که کدام شرکت تعویض رویه مبل با کیفیت تر است؟ و می توان به این شرکت اعتماد کرد یا نه؟ پاسخ این پرسش ها را درباره شرکت تعویض رویه مبل شانا ما به شما نخواهیم داد، خود شما پس از اتمام خدمت رسانی شانا پاسخگو خواهید بود.

5/5 - (1 امتیاز)
۱۴ مهر. ۱۳۹۸
۱ Comments
  • ساعدی

ارسال دیدگاه

آخرین مطالب
تعمیرات مبل در پاکدشت
تعمیرات مبل در پاکدشت

مبل شانا برای ساکنین پاکدشت خدمات ویژه ای را ارائه می دهد تا با اطمینان بتوانند از خدمات تعمیرات مبل پاکدشت استفاده کنند. در ادامه با خدمات تعمیر مبل بیشتر آشنا می شوید و می توانید با تماس تلفنی اطلاعات لازم را در زمینه تعمیر و رویه کوبی مبل خود کسب کنید.
افردی که می خواهند به کارگاه تعمیرات مبل در …

مبل با پایه فلزی بهتره یا چوبی
مبل با پایه فلزی بهتره یا چوبی ؟

افراد هنگام خرید مبل ممکن است با این سوال مواجه شوند که چه نوع پایه ای برای مبل ما مناسب است. اگر شما نیز با این سوال مواجه هستید و بین خرید مبل با پایه چوبی و خرید مبل با پایه فلزی مردد هستید پیشنهاد می کنم تا انتهای این مطلب از مبل شانا با ما همراه باشید.
مبل ها یکی از اجزای اصلی دکوراسیون منزل و …

پارچه مبل سلطنتی و لاکچری
لیست جدیدترین پارچه های مبل سلطنتی و لاکچری

آیا تصمیم دارید پارچه مبل سلطنتی و لاکچری برای مبلمان خود انتخاب کنید؟ مسلما چنین سوالاتی پیش از اقدام به انتخاب یک پارچه سلطنتی و لاکچری، به ذهن شما نیز خطور کرده است اما پاسخ مناسبی برای آن ها نداشته اید. در هنگام تعمیرات مبل، تعمیرکار مبل از شما می خواهد تا پارچه مناسبی را خریداری کنید از این رو …

09122835893