راهکار های افزایش عمر مبل چرمی

پیدا کردن راهکار های افزایش عمر مبل چرمی با توجه به محبوبیت مبل چرمی در بین افراد امروزه به یک دغدغه تبدیل شده است چرا که مبل های چرمی بیشتر از مبل های دیگر به مراقبت نیاز دارند و با کوچکترین بی دقتی پارچه چرمی آن ها آسیب می بیند. از طرفی دیگر قیمت نجومی مبل ها هیچگاه این اجازه را به فرد نمی دهد که پس از گذشت چند ماه مبل های جدیدی بخرد و از طرفی نیر قیمت بالای پارچه مبلی مبلی و تعمیرات مبل باعث می شود که حساسیت نگهداری از مبل ها افزایش یابد.راهکار های افزایش عمر مبل چرمی

در نتیجه باید نهایت دقت و توجه را در استفاده از مبل های چرمی به خرج دهد تا بتواند سالیان سال از یک مبلمان استفاده کند بدون اینکه فرسوده و یا آسیب دیده باشد.

البته لازم به ذکر است که بعضی از افراد نسبت به مبل های چرمی خود بسیار بی توجه هستند و گمان می کنند زمانی که رویه مبل هایشان آسیب دید با تعویض پارچه مبلی به راحتی می توانند مبل هایشان را نونوار کنند اما توصیه ما به این افراد این است که از همان ابتدای خرید مبل چرمی سعی کنید راهکار های افزایش عمر مبل چرمی را بکار بگیرید چرا که تعویض پارچه مبلی و رویه کوبی مبل آنچنان هم که تصور می کنید ارزان نیست.

در این مقاله قصد داریم راهکار های افزایش عمر مبل چرمی را بیان کنیم تا با رعایت آن ها بتوانید عمر مبل های چرمی خود را دو برابر کنید و در هزینه های خود صرفه جویی کنید.

اگر می خواهید اطلاعات کافی در خصوص تعویض رویه مبل چرمی بدست آورید می توانید به بخش تعویض رویه مبل مراجعه کنید.

مهم ترین نکات و راهکار های افزایش عمر مبل چرمی

مطمئنا زمانی که  مهم ترین نکات و راهکار های افزایش عمر مبل چرمی بیان شود با خود می گویید چه راهکار های پیش پا افتاده ای! اما به یاد داشته باشید پیش پا افتاده ترین مسائل از نظر شما، تاثیر به سزایی در طول عمر مبل های چرمی دارد.

ممکن است برخی از افراد ندانند که نور خورشید بدترین دشمن شناخته شده مبل های چرمی است چرا که نور خورشید با از بین بردن رطوبت و  روغن های طبیعی چرم سبب خشک شدن چرم و در نهایت ترک خوردن آن می شود. اگر مبل هایتان را جایی در نزدیکی پنجره قرار دهید به طوری که نور خورشید به آن بتابد فقط 4 الی 5 ماه کافی است  تا نور خورشید تاثیرات مخرب خود را روی مبل های چرمی بگذارد و شما به طور کامل با مبل های چرمی خود خداحافظی کنید.

البته فراموش نشود که این موضوع درباره همه مبل های چرمی صدق می کند و حتی چرم هایی که بسیار با کیفیت و دارای لایه محافظ نیز هستند در مقابل نور خورشید مقاومت چندانی ندارند. حال در ادامه تمامی راهکار های افزایش عمر مبل چرمی در مقابل نور خورشید را ذکر می کنیم:

افزایش عمر مبل چرمی

  • جلوگیری از خشک شدن چرم: برای جلوگیری از خشک شدن چرم شما می توانید از روش های تمیز کردن آنیلین و نیمه آنیلین استفاده کنید. اگر 3 الی 4 بار در سال به تمیز کاری مبل های خود بپردازید از آسیب دیدن و خشک شدن مبل های خود جلوگیری کرده اید. البته باز هم می گوییم بهترین راه حل قرار ندادن مبل های چرمی در معرض نور خورشید است حتی اگر از روش های تمیز کردن نیز استفاده می کنید. همچنین توصیه می شود در هنگام خرید مبل از انتخاب رنگ های تیره خودداری کنید چرا که رنگ های تیره قدرت بیشتری در جذب نور خورشید دارند.
  • رنگ آمیزی قسمت های آسیب دیده چرم: معمولا پس از مدتی که از مبل های چرمی استفاده می شود قسمت هایی که بیشتر در معرض تماس هستند رنگ خود را از دست می دهند. اگر رنگ مبل های چرمی شما نیز دچار آسیب شده است شما می توانید قسمت های آسیب دیده را رنگ کنید البته فراموش نشود که بهترین راه حل تعویض کامل رویه چرمی مبل است چرا که هر چقدر هم ماهرانه قسمت های رنگ و رو رفته آن را رنگ آمیزی کنید باز قابل تشخیص خواهد بود.
  • رفع خشکی چرم: بسیاری از مردم گمان می کنند زمانی که چرم رطوبت خود را از دست داد با آب رسانی با مواد گوناگون می توانند رطوبت و روغن های طبیعی چرم را به آن باز گردانند اما چنین تصوراتی اشتباه است و همانطور که در فوق ذکر شد باید از همان ابتدای خرید محصولات چرمی در نگهداری آن ها بسیار دقیق باشید.

اما راه چاره چیست؟ تنها راه حل از بین بردن جلوه ناخوشایند چرم خشک شده رنگ آمیزی کامل چرم است.نحوه افزایش عمر مبل چرمی

نکته: مشکل بسیار بزرگ تر از چرم خشک شده چرمی است که از روغن اشباع شده است. لازم به ذکر است که چرم قادر به جذب هر گونه چربی است، حتی چربی مو های چرب شده شما توسط روغن را می تواند جذب کند در نتیجه توصیه می کنیم که هیچگاه برای آبرسانی مبل های چرمی خود از روغن هایی مانند روغن زیتون و… استفاده نکنید زیرا در این صورت خود سبب خیس شدن روغن طبیعی مبل می شوید و آن را اشباع می کنید و این امر می تواند بسیار آزار دهنده باشد.

امیدوارم مقاله راهکار های افزایش عمر مبل چرمی برای شما مفید باشد و بتوانید عمر مبل چرمی خود را افزایش دهید. اگر مبل شما به حدی رسیده است که نیاز به تعمیرات دارد می توانید به بخش تعمیرات مبل چرم مراجعه کنید.

4.5/5 - (2 امتیاز)
۱۴ اردیبهشت. ۱۳۹۹

ارسال دیدگاه

آخرین مطالب
تعمیرات مبل در پاکدشت
تعمیرات مبل در پاکدشت

مبل شانا برای ساکنین پاکدشت خدمات ویژه ای را ارائه می دهد تا با اطمینان بتوانند از خدمات تعمیرات مبل پاکدشت استفاده کنند. در ادامه با خدمات تعمیر مبل بیشتر آشنا می شوید و می توانید با تماس تلفنی اطلاعات لازم را در زمینه تعمیر و رویه کوبی مبل خود کسب کنید.
افردی که می خواهند به کارگاه تعمیرات مبل در …

مبل با پایه فلزی بهتره یا چوبی
مبل با پایه فلزی بهتره یا چوبی ؟

افراد هنگام خرید مبل ممکن است با این سوال مواجه شوند که چه نوع پایه ای برای مبل ما مناسب است. اگر شما نیز با این سوال مواجه هستید و بین خرید مبل با پایه چوبی و خرید مبل با پایه فلزی مردد هستید پیشنهاد می کنم تا انتهای این مطلب از مبل شانا با ما همراه باشید.
مبل ها یکی از اجزای اصلی دکوراسیون منزل و …

پارچه مبل سلطنتی و لاکچری
لیست جدیدترین پارچه های مبل سلطنتی و لاکچری

آیا تصمیم دارید پارچه مبل سلطنتی و لاکچری برای مبلمان خود انتخاب کنید؟ مسلما چنین سوالاتی پیش از اقدام به انتخاب یک پارچه سلطنتی و لاکچری، به ذهن شما نیز خطور کرده است اما پاسخ مناسبی برای آن ها نداشته اید. در هنگام تعمیرات مبل، تعمیرکار مبل از شما می خواهد تا پارچه مناسبی را خریداری کنید از این رو …

09122835893