نکات خرید مبل کلاسیک

آیا تا به حال از خود پرسیده اید که نکات خرید مبل کلاسیک چیست؟

هیچگاه شناخت نکات خرید مبل کلاسیک را دست کم نگیرید و بدون اطلاعات دقیق نسبت به خرید مبل های کلاسیک اقدام نکنید چرا که ده ها نکته برای خرید بهترین مبل کلاسیک وجود دارد که توجه به آن ها سبب خریدی رضایت بخش خواهد شد و عدم توجه به آن ها نیز مسلما سبب می شود نتوانید با توجه به هزینه ای که پرداخت خواهید کرد یک مبل باکیفیتنکات خرید مبل کلاسیک را انتخاب کنید در نتیجه تمام هزینه های شما به هدر می رود.

نکات خرید مبل کلاسیک که باید بدانید

چوب مبلمان: چوب مبلمان یکی از مهم ترین نکاتی است که در همان ابتدا باید به آن توجه شود. به یاد داشته باشید که اگر مبلمان از چوب باکیفیتی ساخته نشده باشد به هیچ عنوان نباید نسبت به خرید آن اقدام کنید چرا که زیبایی، طرح و رنگ یک مبلمان زمانی معنا می یابد که مبل از چوب باکیفیتی ساخته شده باشد.

طول عمر مبل رابطه مستقیمی با چوب مبل دارد چرا که کلاف و اسکلت مبل از چوب ساخته می شود و حتما باید بدانید که اگر کلاف یک مبل از کیفیت لازم برخوردار نباشد مبل های شما پس از مدتی بسیار کوتاهی آسیب می بینند و مبل هایی که کلاف با کیفیتی ندارند را به هیچ عنوان نمی توان تعمیر کرد؛ بهترین چوب ها برای ساخت مبلمان کلاسیک عبارتند از:

  • چوب درخت راش (بهترین چوب برای ساخت مبل کلاسیک)
  •  نراد
  •  بلوط
  • گردو
    هرگاه شنیدید که مبل از چوب سفید (چوب کاج) ساخته شده است حتما از خرید آن منصرف شوید چرا که بدترین نوع چوب برای ساخت مبل چوب سفید است.

کلاف مبلمان: همانطور که در فوق اشاره شد کلاف مبلمان از دیگر نکات خرید مبل کلاسیک است که باید به دقت بررسی شود البته در برخی از فروشگاه ها اجازه بررسی کلاف به مشتری داده نمی شود اما شما می توانید با به کار بردن روش هایی از مستحکم بودن کلاف اطمینان حاصل کنید.

 بر روی مبل بنشینید و به صدای آن توجه کنید، اگر در حین نشستن صدای غژغژ مانندی به گوش رسید باید به عدم مرغوبیت کلاف مبل پی ببرید. البته دلایل دیگری مانند اشکال در اتصالات مبلمان و تراز نبودن پایه های آن نیز سبب ایجاد چنین صدایی خواهد شد. برای مطمئن شدن از تراز بودن پایه های مبل می توانید از فروشنده بخواهید که آزامایش کیفیت کنترل شیشه را انجام دهد که البته در کارگاه های کوچک معمولا از چنین آزمایش هایی استفاده نمی شود اما شما در چنین مواقعی می توانید کلاف مبل را کاملا برگردانید و با دقت آن را بررسی کنید که:

  •  در صورتی تمام قطعات مبل مقاوت یکسانی خواهند داشت که از یک جنس ساخته شده باشد.
  •  بررسی کیفیت نقاط اتصال قطعات مبل به یکدیگر یکی از مهم ترین کار هایی است که باید انجام دهید
  •  بررسی کنید که آیا کلاف مبل دوبل است یا خیر

بهترین نکات خرید مبل کلاسیک و استیل

طراحی و منبت کاری: درست است که مبل کلاسیک تلفیقی از مبل استیل و مدرن است اما به یاد داشته باشید که منبت کاری های بدنه و تاج مبل کلاسیک کم تر از مبل های استیل است و همچنین منبت کاری این نوع مبلمان بسیار ظریف است البته لازم به ذکر است که هر چه منبت کاری مبل های کلاسیک بیشتر و ظریف تر باشد سبب افزایش قیمت این مبلمان خواهد شد.
رنگ: رنگ براق و پوششی دو نوع رنگ مورد استفاده در مبل های کلاسیک هستند؛ توصیه می شود مبل هایی را انتخاب کنید که رنگ های براقی دارند چرا که در این صورت می توانید وجود ترک، پوسیدگی و یا قارچ زدگی را به راحتی تشخیص دهید.

3.7/5 - (3 امتیاز)
۱۰ بهمن. ۱۳۹۹

ارسال دیدگاه

آخرین مطالب
تعمیرات مبل در پاکدشت
تعمیرات مبل در پاکدشت

مبل شانا برای ساکنین پاکدشت خدمات ویژه ای را ارائه می دهد تا با اطمینان بتوانند از خدمات تعمیرات مبل پاکدشت استفاده کنند. در ادامه با خدمات تعمیر مبل بیشتر آشنا می شوید و می توانید با تماس تلفنی اطلاعات لازم را در زمینه تعمیر و رویه کوبی مبل خود کسب کنید.
افردی که می خواهند به کارگاه تعمیرات مبل در …

مبل با پایه فلزی بهتره یا چوبی
مبل با پایه فلزی بهتره یا چوبی ؟

افراد هنگام خرید مبل ممکن است با این سوال مواجه شوند که چه نوع پایه ای برای مبل ما مناسب است. اگر شما نیز با این سوال مواجه هستید و بین خرید مبل با پایه چوبی و خرید مبل با پایه فلزی مردد هستید پیشنهاد می کنم تا انتهای این مطلب از مبل شانا با ما همراه باشید.
مبل ها یکی از اجزای اصلی دکوراسیون منزل و …

پارچه مبل سلطنتی و لاکچری
لیست جدیدترین پارچه های مبل سلطنتی و لاکچری

آیا تصمیم دارید پارچه مبل سلطنتی و لاکچری برای مبلمان خود انتخاب کنید؟ مسلما چنین سوالاتی پیش از اقدام به انتخاب یک پارچه سلطنتی و لاکچری، به ذهن شما نیز خطور کرده است اما پاسخ مناسبی برای آن ها نداشته اید. در هنگام تعمیرات مبل، تعمیرکار مبل از شما می خواهد تا پارچه مناسبی را خریداری کنید از این رو …

09122835893