پاک کردن لکه مبل

پاک کردن لکه مبل از آن دسته از مشکلاتی است که مطمئنا همه ما با آن دست و پنجه نرم کرده ایم و حتی کسانی که در حال مطالعه این مقاله هستند اکنون با این مشکل مواجه شده اند و می خواهند با جستجو در اینترنت بهترین روش را برای پاک کردن لکه مبل های خود پیدا کنند تا از آسیب رسیدن به پارچه مبلی جلوگیری کنند.

پاک کردن لکه مبل
همه ما به خوبی می دانیم که گاهی جلوگیری از ایجاد لک روی پارچه مبلی غیر ممکن است چرا که اگر مبل ها را در بهترین نقطه از منزل نیز قرار دهیم باز هم در معرض آلودگی قرار می گیرند و میزان این آلودگی زمانی بیشتر می شود که در خانه کودک یا حیوان خانگی وجود داشته باشد بنابراین تنها راه حل در چنین مواقعی این است که بهترین روش پاک کردن لکه مبل را پیدا کنیم و زمانی که پارچه مبلی کثیف شد با روش هایی که یاد گرفته ایم آن را پاک کنیم.
در این مقاله قصد داریم اصولی ترین و بهترین روش پاک کردن لکه مبل را به شما آموزش دهیم تا بتوانید به راحتی و بدون وارد آمدن کوچک ترین صدمه به پارچه مبلی لکه پارچه مبلی خود را پاک کنید.

پیش از بررسی نحوه پاک کردن لکه مبل بهتر است با علائمی که بر روی برچسب شست و شو و نحوه مراقبت از مبل درج شده است آشنا شوید:
W: فقط با آب بشویید.
X: نیازی به شست و شو نیست و فقط باید با جارو تمیز شود.
SW: می توانید با آب بشویید و در صورت تمایل می توانید از پاک کننده ها نیز برای شست و شو استفاده کنید.
S: فقط با مواد پاک کننده بشویید.

 

نحوه پاک کردن لکه مبل و انواع پارچه مبلی

 پاک کردن لکه مبل پارچه ای با محلول دست ساز: پیش از هر اقدامی ابتدا با جاروبرقی همه خاک های مبل را تمیز کنید و سپس با ترکیب جوش شیرین، سرکه سفید، آب گرم و یک قاشق غذاخوری مایع ظرف شویی یک محلول درست کنید. به یاد داشته باشید که از ترکیب جوش شیرین و سرکه می توانید برای پاک کردن انواع لکه های سخت استفاده کنید. پس از درست کردن محلول نباید به صورت مستقیم محلول را روی مبل بریزید بلکه ابتدا باید در گوشه ای از مبل که قابل مشاهده نیست محلول را امتحان کنید و کمی منتظر بمانید و اطمینان حاصل کنید که محلول به رنگ پارچه آسیب نمی زند.
سپس با پارچه ای مرطوب که به محلول آغشته شده است بر روی لکه مبل بکشید و سپس با پارچه مرطوب دیگری منطقه ای را که محلول زده اید تمیز کنید و برای خشک کردن آن ناحیه نیز از یک پارچه خشک استفاده کنید.

نحوه پاک کردن لکه مبل و انواع پارچه مبلی

پاک کردن لکه مبل چرمی: در مبل های چرمی باید ابتدا سطح مبل گردگیری شود و در مرحله بعد نیز باید باری دیگر به آرامی با برس نرم جاروبرقی مبل تمیز شود. سپس می توانید با دستمال مرطوب به پاک کردن لکه ها مشغول شوید چرا که لکه های معمول را می توانید با دستمال مرطوب از روی چرم پاک کنید اما اگر روی مبل چرمی شما لکه های سختی وجود دارد می توانید از صابون استفاده کنید اما توجه داشته باشید که نباید آب زیادی به کار ببرید.

پاک کردن لکه جوهر خودکار از روی پارچه مبلی
دو روش برای از بین بردن لکه جوهر خودکار از روی پارچه مبلی وجود دارد:
روش اول: ابتدا سطح مبل را با جاروبرقی تمیز کنید و سپس ناحیه ای از پارچه مبلی را که دارای لکه است را خیس کنید. پس از آن مقداری نمک روی محل بریزید و با پنبه تمیز کنید.
روش دوم: آمونیاک و گلیسیرین را ترکیب کنید و بر روی لکه های موجود بکشید و سپس ناحیه ای را که به ترکیب آغشته شده است را با آب و پودر دستی بشویید.

پاک کردن لکه زردی سیگار یا رد سوختگی: برای پاک کردن چنین لکه هایی شما به یک حبه قند نیاز دارید؛ حبه قند را تا جایی روی لکه بمالید که از بین برود.
روش دیگر نیز استفاده از محلول آب اکسیژنه است همچنین برای الیاف مصنوعی می توانید از آبلیمو استفاده کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
۲۲ مرداد. ۱۳۹۹

ارسال دیدگاه

آخرین مطالب
تعمیرات مبل در پاکدشت
تعمیرات مبل در پاکدشت

مبل شانا برای ساکنین پاکدشت خدمات ویژه ای را ارائه می دهد تا با اطمینان بتوانند از خدمات تعمیرات مبل پاکدشت استفاده کنند. در ادامه با خدمات تعمیر مبل بیشتر آشنا می شوید و می توانید با تماس تلفنی اطلاعات لازم را در زمینه تعمیر و رویه کوبی مبل خود کسب کنید.
افردی که می خواهند به کارگاه تعمیرات مبل در …

مبل با پایه فلزی بهتره یا چوبی
مبل با پایه فلزی بهتره یا چوبی ؟

افراد هنگام خرید مبل ممکن است با این سوال مواجه شوند که چه نوع پایه ای برای مبل ما مناسب است. اگر شما نیز با این سوال مواجه هستید و بین خرید مبل با پایه چوبی و خرید مبل با پایه فلزی مردد هستید پیشنهاد می کنم تا انتهای این مطلب از مبل شانا با ما همراه باشید.
مبل ها یکی از اجزای اصلی دکوراسیون منزل و …

پارچه مبل سلطنتی و لاکچری
لیست جدیدترین پارچه های مبل سلطنتی و لاکچری

آیا تصمیم دارید پارچه مبل سلطنتی و لاکچری برای مبلمان خود انتخاب کنید؟ مسلما چنین سوالاتی پیش از اقدام به انتخاب یک پارچه سلطنتی و لاکچری، به ذهن شما نیز خطور کرده است اما پاسخ مناسبی برای آن ها نداشته اید. در هنگام تعمیرات مبل، تعمیرکار مبل از شما می خواهد تا پارچه مناسبی را خریداری کنید از این رو …

09122835893