چیدمان مبل راحتی

امروزه تقریبا در هر خانه‌ای می‌توان مبل‌های راحتی را دید. دیگر خبری از پشتی‌های خانه مادربزرگ نیست. با فراگیر شدن مبلمان‌های راحتی و کلاسیک، این ابزار کاربردی به عاملی برای زیبایی دکوراسیون خانه نیز تبدیل شده است. خرید یک مبلمان زیبا بسیار مهم است اما از آن مهم‌تر چیدمان مبل راحتی است که اگر به اشتباه چیده شود، نه تنها به زیبایی خانه شما کمک نخواهد کرد بلکه آن را زشت و نامرتب نشان خواهد داد. هر وسیله‌ای که به خانه شما اضافه خواهد شد، باید بر طبق اصول طراحی دکوراسیون چیده شود. با ما در این مقاله همراه باشید تا با اصول چیدمان مبل راحتی بیشتر آشنا شوید.

چیدمان مبل راحتی

بهترین چیدمان مبل راحتی

مبلمان قلب اتاق نشیمن شما خواهد بود. گاهی یک چیدمان مناسب مبلمان می‌تواند خانه را زیباتر، بزرگتر و یا حتی خوش ساخت‌تر نشان دهد. به یاد داشته باشید که در وهله اول باید مبلمان را با توجه به سایز اتاق نشیمن خود انتخاب کنید. یک مبلمان بزرگ در مکانی کوچک نه تنها دست و پاگیر است، بلکه ظاهر زشتی به خانه شما خواهد داد.

سعی کنید در مرحله اول نقطه کانونی اتاق نشیمن را پیدا کنید. اگر دوست دارید، تلوزیون شما نقطه کانونی باشد، سعی کنید آن را جایی قرار دهید که بیشتری فضا را به شما بدهد. مبلمان‌هایی با تعداد کم بهتر است کنار هم و روبه روی نقطه کانونی منزل شما باشد. فاصل میان مبلمان شما نیز بسیار مهم است. در چیدمان مبل راحتی باید در نظر داشته باشید که مبلمان شما نباید خیلی دور و یا خیلی نزدیک به هم باشد. اگر تعداد مبلمان شما کم است، فراموش نکنید نزدیک بودن آنها به هم صمیمیت بیشتری را انتقال خواهد داد. سعی کنید تا حد امکان از چیدن مبلمان به صورت ردیفی در کنار دیوار پرهیز کنید.
مبلمان خود را با توجه به شکل دیگر دکوراسیون منزل خود تنظیم کنید. اگر قرار است فضای خانه شما رسمی باشد، پس حتما باید مبلمان به صورت متقارن چیده شود. در غیر این صورت چیدمان نامتقارن نیز گزینه بسیار خوب و شیکی است. بد نیست شکل گرد و نیم دایره را نیز برای مبلمان منزل خود امتحان کنید. البته در فضاهای کوچک بهتر است حداقل یکی از مبل‌ها به دیوار تکیه داده شود و از شکل متقارن پیروی کنید تا جای کمتری گرفته شود. فراموش نکنید میزهای عسلی را نباید به مبلمان بچسبانید. باید فضای کافی برای قرار دادن پای مهمانان بر روی مبلمان و میز عسلی وجود داشته باشد.

چیدمان مبل نه نفره راحتی

ممکن است به دلیل وجود فضای بسیار زیاد در منزل و یا به هر دلیل دیگری مبلمان نه نفره خریداری کرده‌اید. اما آیا تا به حال فکر کرده‌اید که نحوه چیدمان مبل نه نفره به چه صورت است؟ به طور معمول شایع‌ترین مدل چیدمان مبل نه نفره به صورت ال است. مبلمان‌هایی که قادر باشند به صورت ال چیده شوند معمولا شکلی هندسی دارند و به راحتی در کنار هم چفت خواهند شد. ممکن است مبل نه نفره شما به همراه چند پاف عرضه شود. استفاده از این پاف‌ها نیز در زیبایی چیدمان مبلمان تاثیر به سزایی خواهد داشت. فراموش نکنید، نیاز نیست تمام قسمت‌های مبل نه نفره را در یک قسمت خانه بچینید.
اگر بنا به هر دلیلی فضای خالی زیادی در خانه دارید، می‌توانید از مبلمان نه نفره در دو قسمت خانه استفاده کنید. علاوه بر این می‌توانید خلاقیت به خرج دهید و از کاناپه‌ها، مبل‌های تکی و انواع شزلون‌ها یا لاوست را برای مدرن کردن مبلمان خود استفاده کنید. اگر فضای راحت‌تری برای چیدمان مبل نه نفره لازم دارید می‌توانید مبلمان خود را به صورت قرینه نیز بچینید. می‌توانید از اشکال مربع یا مستطیل برای چیدمان مبل راحتی استفاده کنید.

چیدمان مبل نه نفره راحتی

چیدمان مبل راحتی جلوی تلویزیون

چیدمان مبل راحتی جلوی تلویزیون نیز بحث بسیار مهمی در چیدمان مبل راحتی است. تلوزیون معمولا مرکز خانه‌های ایرانی است و حتی در مهمانی‌ها هم میل به استفاده از آن زیاد است. سعی کنید از مبلمان ال شکل برای جلوی تلوزیون استفاده کنید. این مبلمان به دلیل شکل خاص خود افراد بیشتری را به صورت همزمان در خود جای داده و تصویر بهتری را از تلوزیون برای بینندگان آن فراهم می‌کند.
فراموش نکنید که مبلمان جلوی تلوزیون باید تا حد امکان راحت باشد. این مبلمان نه تنها برای تماشای تلوزیون بلکه اکثرا برای گپ و گفتگو و حتی استراحت نیز استفاده می‌شود. مبلمان جلوی تلوزیون معمولا چند نفره هستند تا راحتی بیشتری را به افراد القا کنند. علاوه بر این بر راحتی و صمیمیت فضا نیز می‌افزاید. توصیه ما این است که سعی کنید از انواع رسمی مبلمان برای جلوی تلوزیون استفاده نکنید.

چیدمان مبل راحتی جلوی تلویزیون

چیدمان مبل استیل و راحتی کنار هم

منازل ایرانی یکی از معدود خانه‌هایی است که علاقه زیادی به ترکیب مبل استیل و راحتی در کنار هم دارد. بنابراین بد نیست نگاهی هم به چیدمان مبل راحتی و استیل داشته باشیم. معمولا ترکیب مبل استیل و راحتی برای بخشی است که شما دو نشیمن جدا از هم داشته باشید یا نشیمن شما به قدری بزرگ باشد که بتوانید دو فضای جدا از هم به وجود بیاورید. بخشی از فضا که خودمانی و روزمره است می‌تواند با مبل راحتی مزین شود. بخش اصلی و رسمی نشیمن نیز می‌تواند از مبل‌های استیل استفاده کند. در زمان انتخاب مبل استیل به رنگ دکوراسیون خود نیز توجه کنید. سعی کنید از تناژ رنگی متفاوت در تزیینات استفاده کنید تا خانه رنگ و بویی شیک تری به خود بگیرد. با استفاده از خدمات مبل شانا می‌توانید با تعمیرات و تغییر رویه مبل خود دکوراسیون زیباتری در خانه ایجاد کنید.
سعی کنید از رنگ‌هایی که باهم ست هستند، استفاده کنید. سعی کنید تا حد امکان بین مبل راحتی و استیل فضای خالی ایجاد کنید و این فضا را یا خالی گذاشته و یا با لوازم تزیینی بپوشانید. سعی کنید فاصله بین مبل‌ها نیز زیاد نباشد. بد نیست برای مبل راحتی از شکل ال یا شکل‌های نامتقارن و برای مبل استیل از شکل‌های متفارن استفاده کنید.

کلام آخر در چیدمان مبل راحتی

همیشه می‌توانید با هزینه اندک مبلمان خود را تغییر داده و حتی ظاهر آن را عوض کنید. برای زیباتر شدن دکوراسیون خانه خود می‌توانید با چیدمان مبل راحتی به روشی درست رنگ و بویی تازه به خانه خود بدهید. مبل شانا، بهترین شرکت خدمات مبل می‌توانید به شما در انجام انواع خدمات مربوط به مبلمان کمک کند. فراموش نکنید گاهی تغییرات کوچکی در ظاهر مبل شما می‌تواند از خریدن یک مبل تازه نیز بهتر عمل کند.

5/5 - (1 امتیاز)
۱۶ بهمن. ۱۳۹۸

ارسال دیدگاه

آخرین مطالب
تعمیرات مبل در پاکدشت
تعمیرات مبل در پاکدشت

مبل شانا برای ساکنین پاکدشت خدمات ویژه ای را ارائه می دهد تا با اطمینان بتوانند از خدمات تعمیرات مبل پاکدشت استفاده کنند. در ادامه با خدمات تعمیر مبل بیشتر آشنا می شوید و می توانید با تماس تلفنی اطلاعات لازم را در زمینه تعمیر و رویه کوبی مبل خود کسب کنید.
افردی که می خواهند به کارگاه تعمیرات مبل در …

مبل با پایه فلزی بهتره یا چوبی
مبل با پایه فلزی بهتره یا چوبی ؟

افراد هنگام خرید مبل ممکن است با این سوال مواجه شوند که چه نوع پایه ای برای مبل ما مناسب است. اگر شما نیز با این سوال مواجه هستید و بین خرید مبل با پایه چوبی و خرید مبل با پایه فلزی مردد هستید پیشنهاد می کنم تا انتهای این مطلب از مبل شانا با ما همراه باشید.
مبل ها یکی از اجزای اصلی دکوراسیون منزل و …

پارچه مبل سلطنتی و لاکچری
لیست جدیدترین پارچه های مبل سلطنتی و لاکچری

آیا تصمیم دارید پارچه مبل سلطنتی و لاکچری برای مبلمان خود انتخاب کنید؟ مسلما چنین سوالاتی پیش از اقدام به انتخاب یک پارچه سلطنتی و لاکچری، به ذهن شما نیز خطور کرده است اما پاسخ مناسبی برای آن ها نداشته اید. در هنگام تعمیرات مبل، تعمیرکار مبل از شما می خواهد تا پارچه مناسبی را خریداری کنید از این رو …

09122835893