آیا تعمیر مبل به صرفه است؟

پرسش “آیا تعمیر مبل به صرفه است؟” برای بسیاری از ما سوالی آشنا است البته این سوال معمولا توسط کسانی پرسیده می شود که می خواهند مبلمان خانه و حتی محل کار خود را نونوار کنند.آیا تعمیر مبل به صرفه است؟

مبلمان خانه یکی از تاثیر گذار ترین اجزای دکوراسیون هر منزل است البته فراموش نشود که امروزه قیمت مبلمان نیز بسیار بحث برانگیز است و یکی از دلایلی که نمی توان مبلمان را هر چند ماه یا هر سال یک بار تعویض کرد قیمت بسیار بالای مبل ها است. وقتی که مردم هر سال با افزایش قیمت مبل مواجه می شوند به دنبال راه هایی هستند که در عین کنترل هزینه ها دستی به سر و روی دکوراسیون و مبل های فرسوده خود نیز بکشند. یکی از راه هایی که معمولا توسط افراد زیادی انتخاب می شود تعمیر مبل است البته افراد زیادی نیز هستند که تعویض را اولین و آخرین انتخاب خود قرار می دهند اما افراد مورد بحث در این مقاله کسانی هستند که نمی خواهند هزینه های گزافی را بابت تعویض مبلمان خود بپردازند و می خواهند بدانند آیا تعمیرات مبل به صرفه است؟

سوال “آیا تعمیر مبل به صرفه است؟” با توجه به شرایطی که مبل دارد می تواند دو جواب متفاوت نیز داشته باشد. برای درک بهتر این موضوع ادامه مقاله را مطالعه کنید.

درچه صورتی تعمیر مبل به صرفه است؟

زمانی که به این نتیجه رسیدیم مبلمان خانه ما نیاز به تغییر دارد و موقع آن رسیده است برای خلاص شدن از شر مبل های فرسوده و یا ایجاد تنوع در آن ها باید دست به کار شویم، نوبت به یافتن پاسخی مناسب برای سوال “درچه صورتی تعمیر مبل به صرفه است؟” می رسد.

تقریبا پاسخ دو سوال “آیا تعمیر مبل به صرفه است؟” و ” درچه صورتی تعمیر مبل به صرفه است؟” یکسان است.

همانطور که در فوق ذکر شد با توجه به شرایطی که مبل شما دارد می توان به دو جواب بله و خیر رسید.

اما در چه زمانی جواب پرسش “آیا تعمیر مبل به صرفه است؟” بله است؟

زمانی تعمیر مبل به صرفه است که کلاف مبل از استحکام بالایی برخوردار باشد. کلاف مبل همان اسکلت مبل است که از اصلی ترین و مهم ترین اجزای مبل است. درواقع کیفیت مبل به استحکام کلاف آن بستگی دارد اگر کلاف مبل بسیار محکم باشد می توان با خیال راحت مبل را تعمیر کرد. مبل هایی که دارای کلاف خوبی هستند پس از تعمیر چندین سال دیگر نیز عمر می کنند.

حتما با مطالعه پاسخ فوق به خوبی به این مسئله پی بردید که در چه زمانی جواب سوال “آیا تعمیر مبل به صرفه است؟” خیر است.

بله زمانی تعمیر مبل به صرفه نیست که کلاف مبل کیفیت خوبی نداشته باشد و در واقع مستحکم نباشد. اما چرا زمانی که کلاف مبل کیفیت خوبی نداشته باشد نباید مبل را تعمیر کرد؟

از آن جایی که تمامی اجزای دیگر مبل مانند فنر، فوم و… بر روی اسکلت مبل قرار می گیرد پس باید کلاف بسیار مستحکم باشد که پس از مدتی به حالت اولیه باز نگردد و آسیب نبیند. اگر مبلی را تعمیر کنید که کلاف خوبی ندارد پس از مدت کوتاهی پارچه مبل جمع می شود و یا فنر های مبل دوباره آسیب می بینند چرا که وظیفه فیت نگه داشتن تمامی اجزای مبل بر عهده اسکلت آن است. در نتیجه با تمام توضیحات فوق، تعمیر مبلی که کلاف خوبی ندارد سبب هدر رفتن تمامی هزینه ها می شود پس بهترین تصمیم در چنین مواقعی تعویض مبل های فرسوده است.

برای تشخیص کیفیت کلاف مبل می توان از یک تعمیر کار کمک گرفت پس قبل از این که مبل خود را به دست تعمیر بسپارید از کیفیت کلاف آن مطلع شوید.

درچه صورتی تعمیر مبل به صرفه است؟

آیا تعمیر مبل راحتی به صرفه است؟

بیشترین مراجعین کارگاه های تعمیرات مبل کسانی هستند که برای تعمیر مبل راحتی مراجعه کرده اند چرا که با توجه به کاربرد مبل های راحتی معمولا در طول روز بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند پس در نتیجه زود تر از مبل های دیگر نیز فرسوده می شوند.

آیا تعمیر مبل راحتی به صرفه است؟

معمولا تمام سطح مبل های راحتی را پارچه مبلی می پوشاند پس اگر رویه مبل های راحتی شما آسیب دیده و یا رنگ و روی خود را از دست داده است می توانید با تعویض رویه مبل جان دوباره ای به آن ها ببخشید. پیشنهاد می شود در زمان تعمیر مبل راحتی و یا حتی مبل های دیگر تنها به تعمیر قسمتی از مبل بپردازید که آسیب دیده است. به عنوان مثال اگر فوم و یا بدنه مبل کاملا سالم است و نیاز به تعویض و تعمیر ندارد پس از تعمیر آن ها دست بردارید چرا که با این کار هزینه های بیشتری باید پرداخت کنید.

4/5 - (3 امتیاز)
۲۲ فروردین. ۱۳۹۹

ارسال دیدگاه

آخرین مطالب
تعمیرات مبل در پاکدشت
تعمیرات مبل در پاکدشت

مبل شانا برای ساکنین پاکدشت خدمات ویژه ای را ارائه می دهد تا با اطمینان بتوانند از خدمات تعمیرات مبل پاکدشت استفاده کنند. در ادامه با خدمات تعمیر مبل بیشتر آشنا می شوید و می توانید با تماس تلفنی اطلاعات لازم را در زمینه تعمیر و رویه کوبی مبل خود کسب کنید.
افردی که می خواهند به کارگاه تعمیرات مبل در …

مبل با پایه فلزی بهتره یا چوبی
مبل با پایه فلزی بهتره یا چوبی ؟

افراد هنگام خرید مبل ممکن است با این سوال مواجه شوند که چه نوع پایه ای برای مبل ما مناسب است. اگر شما نیز با این سوال مواجه هستید و بین خرید مبل با پایه چوبی و خرید مبل با پایه فلزی مردد هستید پیشنهاد می کنم تا انتهای این مطلب از مبل شانا با ما همراه باشید.
مبل ها یکی از اجزای اصلی دکوراسیون منزل و …

پارچه مبل سلطنتی و لاکچری
لیست جدیدترین پارچه های مبل سلطنتی و لاکچری

آیا تصمیم دارید پارچه مبل سلطنتی و لاکچری برای مبلمان خود انتخاب کنید؟ مسلما چنین سوالاتی پیش از اقدام به انتخاب یک پارچه سلطنتی و لاکچری، به ذهن شما نیز خطور کرده است اما پاسخ مناسبی برای آن ها نداشته اید. در هنگام تعمیرات مبل، تعمیرکار مبل از شما می خواهد تا پارچه مناسبی را خریداری کنید از این رو …

09122835893