تعمیر فرسودگی مبل

هنگامی که افراد به دنبال تغییر دکوراسیون هستند، مبلمان جزو آن دسته از اثاث هایی است  که حتما باید تغییر داده شود. ممکن است این سوال ذهن شما را به خود مشغول کند که چرا حتما مبلمان خانه و یا محل کار خود را به هنگام تغییر دکوراسیون داخلی تغییر دهیم؟تعمیر فرسودگی مبل

پاسخ: در حین تغییر دکوراسیون داخلی افراد دست به کار می شوند و دیوار ها را رنگ می زنند و یا کاغذ دیواری های خود را تغییر می دهند. تعویض فرش ها، کفپوش ها، نور پردازی منزل و حتی قاب های دیواری نیز در تغییر دکوراسیون خانه نقش دارند اما نکته اصلی این است که هیچ کدام از این تغییرات به اندازه تغییر مبلمان به چشم نمی آید. فرض کنید هیچکدام از کار هایی که در فوق ذکر شد را انجام نداده اید اما تنها مبلمان خانه را تغییر داده اید. پس از آن اگر فردی وارد خانه شما شود به سرعت متوجه تغییرات ایجاد شده در محیط می شود. در تغییر دکوراسیون نیز باید به چیز هایی توجه بیشتری داشت که در حین تعویض خود نمایی می کنند و اصطلاحا بیشتر به چشم می آیند.

حال ممکن است این تغییر با تعویض مبل ها انجام شود و یا دست به تعمیرات مبل بزنید. انتخاب هر کدام از این روش ها می تواند بسیار کمک کننده باشد. اما حتما به این نکته توجه داشته باشید که کدام یک از روش های ذکر شده کم ترین هزینه را در بر خواهد داشت؟ مطمئنا پاسخ ما به شما تعمیر مبل است زیرا به دلیل قیمت بالای مبلمان، تعویض آن ها با هزینه های بسیار بالایی رو به رو است و افراد به راحتی نمی توانند از پس هزینه های آن بر بیایند و یا نمی توانند مبل دلخواه خود را به خاطر قیمت بسیار بالا انتخاب کنند.

تعمیر مبل فرسوده چگونه انجام می شود؟

اگر می خواهید مبل ها را تعمیر کنید به راحتی می توانید با تعویض رویه مبل و یا خط و خش هایی که در آن وجود دارد به مبل های فرسوده خود جانی تازه ببخشید و سال ها از آن استفاده کنید. در ادامه تمامی مراحل تعمیر فرسودگی مبل را مورد بررسی قرار می دهیم و شما شاهد خواهید بود که با تغییر رویه و یا تعمیر قسمت های آسیب دیده چگونه می توانید آن را به گونه ای تغییر دهید که تفاوت چندانی با مبلمان نو و تازه نداشته باشد.

جزئیات تعمیر فرسودگی مبل

بهتر است بدانید اگر می خواهید تعمیر مبل فرسوده شما به بهترین شکل ممکن انجام شود باید آن را به افراد ماهر در زمینه تعمیرات مبل بسپارید زیرا تعمیر مبل یک کار تخصصی بوده و برای هر چه بهتر شدن نتیجه کار نیاز به افرادی است که تخصص لازم را دارند.

تعمیر فرسودگی کلاف مبل

کلاف مبل همان اسکلت و ساختمان اصلی مبل است. تمام اجزای بدنه مبل جزو کلاف هستند مانند چوب، دسته های مبل، فنر ها و همچنین پایه ها و… به یاد داشته باشید که طراحی های مختلف مبل ها سبب عدم مشاهده کلاف مبل توسط کاربر می شود اما تعمیر کاران مبل به راحتی می توانند کلاف را تشخیص دهند و همچنین قسمت های آسیب دیده آن را ترمیم کنند.

در تعمیر مبل ها همواره به این نکته توجه داشته باشید که پیش از هرچیزی باید کلاف مبل بررسی شود که آیا قابل تعمیر شدن است یا خیر. زیرا هر مبلی ارزش تعمیر ندارد و اگر کلاف مبل از استحکام لازم برخوردار نباشد عملا تعمیر مبل کاری بیهوده ای بوده و سبب هدر رفتن هزینه های شما می شود.

تعمیر فرسودگی فنر ها مبل

معمولا پس از مدتی فنر های مبل دچار پیچ خوردگی، خم و یا شکستگی می شوند که باید برای تعمیر آن ها آن را به تعمیر کار تحویل بدهید. پس از آن، تعمیر کار تصمیم گیرنده است که آیا مشکل فنر ها را با تعمیر حل کند و یا خیر باید تعویض شوند. درست است که برای تعمیر و تعویض فنر ها باید هزینه ای پرداخت شود اما مطمئن باشید که به صرفه تر از تعویض مبلمان است.

سمباده زنی مبل

سمباده زنی برای ریختن رنگ های سابق مبل انجام می شود و همه ناصافی ها از بین می رود.

تعویض پارچه مبلی و یا رویه

به قطع یقین اولین چیزی که با مشاهده یک مبل به چشم می آید رنگ رویه و پارچه مبل است. به همین دلیل با تغییر پارچه مبل می توانید یک تغییر اساسی در مبل های قدیمی و فرسوده خود ایجاد کنید. توجه داشته باشید که اگر می خواهید تغییر پارچه مبل شما به چشم بیاید پس باید یک رنگ و مدل کاملا متفاوت با پارچه قبلی انتخاب کنید. حتی می توانید مانند مبل هایی که اخیرا به بازار آمده اند، برای مبل های تکی از پارچه های گلدار استفاده کنید و برای دیگر مبل ها پارچه های تک رنگ انتخاب کنید.

اگر انتخاب پارچه مبلی برای شما دشوار است، برای انتخاب بهتر و انتخاب پارچه طبق مد روز می توانید به فروشگاه های فروش مبلمان مراجعه کنید و بر اساس مبلمان هایی که اخیرا به بازار آمده اند پارچه های مبلی خود را انتخاب کنید. البته قابل ذکر است که اگر نمی خواهید برای خرید پارچه هزینه کنید می توانید از روکش های مبل موجود در بازار استفاده کنید چرا که قیمت و هزینه آن ها نسبت به پارچه و رویه مبل بسیار کمتر است. اما توصیه ما به شما این است که اگر می خواهید مبل فرسوده خود را کاملا نو کنید و به راحتی چندین سال از آن ها استفاده کنید پس پارچه آن را عوض کنید.

تعویض پارچه مبلی و یا رویه

 

تعمیر فرسودگی تشک مبل 

پس از مدتی که به صورت مداوم از مبلمان خود استفاده می کنید، تشک های آن دچار فرو رفتگی و یا نشست می شوند که به راحتی می توان با نگاه کردن و یا نشستن بر روی آن این تغییرات را احساس کرد. زمانی که می خواهید مبل فرسوده ای را تعمیر کنید باید تشک های آن نیز تعویض شود. اگر تشک ها قابلیت جدا شدن دارند پس آن ها را بردارید و تشک های جدیدی را جایگزین کنید. مزیت این کار این است که می توانید تشک ها را با سایر اجزای دکوراسیون داخلی هماهنگ کنید و جلوه ویژه ای به محیط خانه و دکوراسیون خود ببخشید.

در بعضی موارد نیز فقط اسفنج ها کیفیت خود را از دست داده اند و انعطاف پذیری سابق را ندارند به همین دلیل اسفنج مبل ها را عوض کنید.

جلا دادن به مبل

پس از طی مراحل بالا، با استفاده از روغن های جلا دهنده و پارافین که در بازار وجود دارد به بدنه چوبی و یا رویه چرمی مبل جلا می دهند. استفاده از روغن و پارافین سبب ایجاد شفافیت و تازگی در مبل می شود.

 

 

5/5 - (1 امتیاز)
۰۱ آبان. ۱۳۹۸
۱ Comments
  • الهه

ارسال دیدگاه

آخرین مطالب
تعمیرات مبل در پاکدشت
تعمیرات مبل در پاکدشت

مبل شانا برای ساکنین پاکدشت خدمات ویژه ای را ارائه می دهد تا با اطمینان بتوانند از خدمات تعمیرات مبل پاکدشت استفاده کنند. در ادامه با خدمات تعمیر مبل بیشتر آشنا می شوید و می توانید با تماس تلفنی اطلاعات لازم را در زمینه تعمیر و رویه کوبی مبل خود کسب کنید.
افردی که می خواهند به کارگاه تعمیرات مبل در …

مبل با پایه فلزی بهتره یا چوبی
مبل با پایه فلزی بهتره یا چوبی ؟

افراد هنگام خرید مبل ممکن است با این سوال مواجه شوند که چه نوع پایه ای برای مبل ما مناسب است. اگر شما نیز با این سوال مواجه هستید و بین خرید مبل با پایه چوبی و خرید مبل با پایه فلزی مردد هستید پیشنهاد می کنم تا انتهای این مطلب از مبل شانا با ما همراه باشید.
مبل ها یکی از اجزای اصلی دکوراسیون منزل و …

پارچه مبل سلطنتی و لاکچری
لیست جدیدترین پارچه های مبل سلطنتی و لاکچری

آیا تصمیم دارید پارچه مبل سلطنتی و لاکچری برای مبلمان خود انتخاب کنید؟ مسلما چنین سوالاتی پیش از اقدام به انتخاب یک پارچه سلطنتی و لاکچری، به ذهن شما نیز خطور کرده است اما پاسخ مناسبی برای آن ها نداشته اید. در هنگام تعمیرات مبل، تعمیرکار مبل از شما می خواهد تا پارچه مناسبی را خریداری کنید از این رو …

09122835893