چیدمان مبل راحتی در فضای کوچک

امروزه نحوه چیدمان مبل راحتی در فضای کوچک به دغدغه بسیاری از مردم تبدیل شده است چرا که زندگی آپارتمانی در دهه های اخیر افزایش چشم گیری داشته و روزچیدمان مبل راحتی در فضای کوچک به روز نیز افراد زیادی به زندگی آپارتمانی روی می آورند مخصوصا افرادی که به تازگی مستقل شده اند و یا تشکیل زندگی داده اند معمولا اولین تجربه زندگی مستقل خود را در آپارتمان ها آغاز می کنند.
در نتیجه از آن جایی که آپارتمان ها فضای کمی را در اختیار افراد قرار می دهند، برای چیدمان مبل راحتی در فضای کوچک نیز به مهارت و یا رعایت نکاتی نیاز است که افرادی که در چنین شرایطی هستند حتما باید از آن مطلع شوند در غیر این صورت نمی توانند آن گونه که باید از فضای کوچکی که در اختیار دارند استفاده لازم را ببرند و همین امر نیز سبب نارضایتی آن ها خواهد شسد.

برخی از نکات چیدمان مبل راحتی در فضای کوچک عبارتند از:

 انتخاب نقطه کانونی: معمولا تلویزیون و یا شومینه به عنوان نقطه کانونی در منازل انتخاب می شود در نتیجه اولین کاری که نیاز است شما انجام دهید این است که مناسب ترین نقطه از منزل را به عنوان نقطه کانونی انتخاب کنید و سپس با توجه به مکان در نظر گرفته شده، چیدمان های مختلف مبل را امتحان کنید و هر کدام که مناسب تر بود آن را انتخاب کنید. به عنوان مثال اگر شما تلویزیون را به عنوان نقطه کانونی دکوراسیون خود انتخاب کرده اید می توانید یکی از مبل هایتان که طول زیادی دارد را در وسط اتاق قرار دهید به گونه ای که رو به دیوار باشد سپس دو مبل تک نفره را نیز به صورت زاویه دار در کنار مبل قبلی قرار دهید حال می توانید تلویزیون را جلوی مبل ها به گونه ای که به دیوار چسبیده باشد قرار دهید.

نکته: قرار نیست که همیشه تلویزیون و یا شومینه را به عنوان نقطه کانونی انتخاب کنید بلکه نقطه کانونی با توجه به سلیقه افراد و همچنین دکوراسیون منزل شما متفاوت خواهد بود.

برخی از نکات چیدمان مبل راحتی در فضای کوچک

نحوه چیدمان مبل ال

این نوع مبل ها که بهترین گزینه برای افرادی است که با کمبود فضا مواجه هستند است نیز نیاز به چیدمانی اصولی دارند در غیر این صورت شاید بتوانید مبل ها را در فضای کوچک آپارتمان خود جای دهید اما مطئن باشید نمی توانید فضایی دلنشین ایجاد کنید در نتیجه شما برای چیدمان مبل ال می توانید روش های زیر را به کار بگیرید:

  • در محیط های بسیار کوچک هیچگاه مبل های ال را کنج دیوار و یا چسبیده به دیوار قرار ندهید بلکه آن ها را کمی از دیوار فاصله دهید.نحوه چیدمان مبل ال
  •  می توانید قطعات کوچک مبل را در کنار یکدیگر و کمی با فاصله قرار دهید همچنین مبل بزرگ تر را نیز رو به روی آن ها قرار دهید. قرار دادن میز عسلی در بین قطعات کوچک هم بسیار کاربردی است و هم جلوه بسیار خوبی به محیط می بخشد. فضای بین مبل های کوچک و مبل بزرگ تر را نیز می توانید با قرار دادن یک میز قهوه خوری پر کنید.
  •  از دیگر مشکلات چیدمان مبل راحتی در فضای کوچک، فاصله بین میز و مبل است. برای از بین بردن مشکلاتی مانند فاصله کم بین میز و مبل فقط کافی است فاصله میز با دیوار و یا تلویزیون را به حداقل برسانید در این صورت بین میز و مبلمان فاصله زیادی ایجاد می شود و افراد به راحتی می توانند پاهایشان را جا به جا کنند و یا موقع بلند شدن از روی مبل به راحتی اتاق را ترک کنند.

نکته: در صورت زیاد بودن مبل ها، هیچ اجباری برای قرار دادن همه آن ها در یک اتاق وجود ندارد.

5/5 - (2 امتیاز)
۱۰ فروردین. ۱۴۰۱

ارسال دیدگاه

آخرین مطالب
تعمیرات مبل در پاکدشت
تعمیرات مبل در پاکدشت

مبل شانا برای ساکنین پاکدشت خدمات ویژه ای را ارائه می دهد تا با اطمینان بتوانند از خدمات تعمیرات مبل پاکدشت استفاده کنند. در ادامه با خدمات تعمیر مبل بیشتر آشنا می شوید و می توانید با تماس تلفنی اطلاعات لازم را در زمینه تعمیر و رویه کوبی مبل خود کسب کنید.
افردی که می خواهند به کارگاه تعمیرات مبل در …

مبل با پایه فلزی بهتره یا چوبی
مبل با پایه فلزی بهتره یا چوبی ؟

افراد هنگام خرید مبل ممکن است با این سوال مواجه شوند که چه نوع پایه ای برای مبل ما مناسب است. اگر شما نیز با این سوال مواجه هستید و بین خرید مبل با پایه چوبی و خرید مبل با پایه فلزی مردد هستید پیشنهاد می کنم تا انتهای این مطلب از مبل شانا با ما همراه باشید.
مبل ها یکی از اجزای اصلی دکوراسیون منزل و …

پارچه مبل سلطنتی و لاکچری
لیست جدیدترین پارچه های مبل سلطنتی و لاکچری

آیا تصمیم دارید پارچه مبل سلطنتی و لاکچری برای مبلمان خود انتخاب کنید؟ مسلما چنین سوالاتی پیش از اقدام به انتخاب یک پارچه سلطنتی و لاکچری، به ذهن شما نیز خطور کرده است اما پاسخ مناسبی برای آن ها نداشته اید. در هنگام تعمیرات مبل، تعمیرکار مبل از شما می خواهد تا پارچه مناسبی را خریداری کنید از این رو …

09122835893