ابزار تعمیرات مبل

گاهی اوقات خانواده ها به دلیل فرسودگی و یا بنابر اقتضای سلیقه تصمیم به تعمیر یا تعویض رویه مبلمان خود می گیرند. در این مواقع می توان به یک کارگاه تعمیر مبل مراجعه کرد که از ابزار تعمیرات مبل از نوع برقی و دستی جهت تعمیرات مبل استفاده می نماید. گاهی هم ممکن است تصمیم بگیرید خودتان در منزل تعمیرات جزئی مبلمان را انجام دهید. در این مقاله قصد معرفی ابزار تعمیرات مبل را داریم که در تمامی کارگاه های تعمیرات مبل مورد استفاده قرار می گیرند.ابزار تعمیرات مبل

شناخت انواع ابزار تعمیرات مبل

ابزار های اصلی که در فرآیند تعمیرات مبل حتما نیاز خواهند بود به شرح زیر است:

  • لیسه نجاری
    لیسه را می توان از ابزار فروشی ها به راحتی تهیه کرد. ابزار های مشابه دیگری که بجای این ابزار استفاده می شود، کاردک، شابر دستی، تیغ شابر دستی، سوهان است. اگر به این ابزار دسترسی ندارید، می توانید از یک کاردک با تیغه تیز استفاده نمایید. از لیسه برای ترمیم گوشه ها و کنج های تنگ و باریک مبلمان استفاده می شود.
    شابر دستی نیز به عنوان جلا دهنده چوب مبل است که اگر روکش به صورت کامل از مبل جدا شده باشد با استفاده از شابر دستی چوب بخش های تحتانی مبل را جلا می بخشیم.

مبل شانا با سال ها تجربه و با بهره وری از ابزار های تخصصی تعمیرات مبل خدمات ویژه ای را در زمینه تعمیرات مبل ارائه می دهد.

هزینه تعمیرات مبل

  • چکش
    چکش های یکی از ابزار تعمیرات مبل محسوب می شود. چکش ها در انواع متفاوتی موجود هستند مانند چکش چکش میخکش 0.368 کیلوگرمی و چکش استاندارد 0.453 کیلوگرمی. قابل ذکر است که ضربه زدن با چکش های نوع اول یعنی میخکش 0.368 کیلوگرمی بسیار راحت تر از چکش استاندارد 0.453 کیلوگرمی است. چکش های با وزن بیشتر ضربه های قوی تری وارد می نمایند اما سنگین تر نیز هستند. در مقابل چکش های کوچک کاربرد بالاتری داشته و می تواند ضربه را به گوشه های تنگ تر مبل وارد نمیاد
    اگر برای خرید چکش به بک ابزار فروشی مجهز مراجعه کرده ایند حتما به جای چکش میخکش 0.368 کیلوگرمی، یک چکش کراس تهیه کنید. این نوع چکش دارای سر تختی است که ضربات سنگین و همچنین یک سر باریک است که برای وارد کردن ضربه به گوشه های تنگ مورد استفاده قرار می گیرد.

ابزار تعمیرات مبل چکش

  •  تعدادی پیچ گوشتی در اندازه های متفاوت
    اگر شما قصد انجام تعمیرات مبلمان خود را دارید یکی از ضروری ترین ابزار ها یک ست چهارتایی از پیچ‌گوشتی‌ های دو سو و چهار سو خواهد بود. این ست می تواند بسیاری از نیاز های شما را در هنگام تعمیرات مبل جوابگو باشد.
    جای دارد که در این بخش یک توصیه خارج از موضوع نیز داشته باشیم، هیچگاه از پیچ گوشتی برای باز کردن درب قوطی های فلزی و…. استفاده ننماید، زیرا کار پیچ گوشتی باز کردن پیچ است و با استفاده غیر عمر ابزار را کاهش می دهد.
  •  گونیا و یک ست از تیغ ها یا کاتر
    کاتر یکی دیگر از ابزار تعمیرات مبل است که جهت علامت گذاری محل های برش است، همچنین با استفاده از یک گونیای متوسط دیگر برای اندازه گیری مربعی به گونیای بزرگ نجاری هیچ نیازی نخواهید داشت. مواقعی که میخواهید هزینه ی تعمیرات مبلمان خود را به حداقل برسانید، انتخاب کاتر متوسط و گونیایی است که تیغه ی جدا شدنی دارد، گزینه مناسبی خواهد بود. از گونیا می توان برای اندازه‌گیری میزان عمق و زاویه برش ها استفاده کرد.
  •  اره آهن بر
    اره آهن بر همانطور که از عنوان آن بر می آید برای ایجاد برش روی آهن مورد استفاده قرار می گیرد اما صنعتگران چوب از این اره برای ایجاد برش های دقیق و منظم روی چوب استفاده می نمایند. اره آهن بر دارای یک تیغه‌ نازک است که به ایجاد برش های باریک و کم عرضی کمک می کند. این ویژگی برای اره آهن بر یک مزیت محسوب خواهد شد که اره های دیگر فاقد این قابلیت هستند. همچنین از اره آهن بر می توان برای بزرگ کردن شیار پیچ های و یا به وجود آوردن شیار های جدید استفاده کرد. در صنعت تعمیر مبل اره آهن بر برای کابرد اصلی خود نیز کاربرد داشته و فنرها و پیچ های محکم یا معمولی و میخ ها را می تواند ببرد. از دیگر از ابزار تعمیرات مبل می توانیم به اره معمولی، اره پشت دار، اره دستی و اره مویی اشاره کنیم.
  • دریل

دریل یکی از ابزار تعمیرات مبل است که استفاده زیادی دارد. معمولا دریل های دستی بیشترین استفاده را در تعمیرات مبل دارند.

بهترین ابزار تعمیرات مبل

  • گیره

گیره نیز دارای انواع مختلفی می باشد که برحسب استفاده و کاربرد دارای انواع مختلفی است. گیره نوع C ، تسمه ای و پیچ دستی از انواع گیره پرکاربرد در تعمیرات مبل است.

  •  مغار و رنده
    در تعمیر مبل تهیه یک ست مغار با تیغه هایی که دارای عرض 0.31 ، 0.62 ، 1.27 و 1.90 سانتیمتر هستند؛ ضروری می باشد. از مغار برای صاف کردن و خالی کردن داخل و خارج نقش های روی چوب استفاده می شود.
    رنده نیز ممکن است در تکمیل تعمیر مبل برای صاف و هموار کردن سطح چوب هایی که رگه دارند مورد استفاده باشد. یکسان کردن اتصالات چوبی از کاربرد های اصلی رنده در صنعت تعمیر مبلمان می باشد.
  • چسب

چسب یکی دیگر از ابزار های تعمیرات مبل است که بسیار پرکاربرد است.

سخن آخر

ابزار تخصصی دیگری نیز در فرآیند تعمیرات مبلمان در انواع مختلف کابرد دارد که توسط تکنسین های متخصص در کارگاه تعمیراتی مبل شانا مورد استفاده قرار می گیرند. پیشنهاد ما این است که قبل از هرگونه اقدام جهت تعمیرات مبلمان با مشاورین مبل شانا تماس گرفته و از مشاوره رایگان ایشان بهره مند گردید.

4.3/5 - (3 امتیاز)
۰۷ آذر. ۱۳۹۸

ارسال دیدگاه

آخرین مطالب
تعمیرات مبل در پاکدشت
تعمیرات مبل در پاکدشت

مبل شانا برای ساکنین پاکدشت خدمات ویژه ای را ارائه می دهد تا با اطمینان بتوانند از خدمات تعمیرات مبل پاکدشت استفاده کنند. در ادامه با خدمات تعمیر مبل بیشتر آشنا می شوید و می توانید با تماس تلفنی اطلاعات لازم را در زمینه تعمیر و رویه کوبی مبل خود کسب کنید.
افردی که می خواهند به کارگاه تعمیرات مبل در …

مبل با پایه فلزی بهتره یا چوبی
مبل با پایه فلزی بهتره یا چوبی ؟

افراد هنگام خرید مبل ممکن است با این سوال مواجه شوند که چه نوع پایه ای برای مبل ما مناسب است. اگر شما نیز با این سوال مواجه هستید و بین خرید مبل با پایه چوبی و خرید مبل با پایه فلزی مردد هستید پیشنهاد می کنم تا انتهای این مطلب از مبل شانا با ما همراه باشید.
مبل ها یکی از اجزای اصلی دکوراسیون منزل و …

پارچه مبل سلطنتی و لاکچری
لیست جدیدترین پارچه های مبل سلطنتی و لاکچری

آیا تصمیم دارید پارچه مبل سلطنتی و لاکچری برای مبلمان خود انتخاب کنید؟ مسلما چنین سوالاتی پیش از اقدام به انتخاب یک پارچه سلطنتی و لاکچری، به ذهن شما نیز خطور کرده است اما پاسخ مناسبی برای آن ها نداشته اید. در هنگام تعمیرات مبل، تعمیرکار مبل از شما می خواهد تا پارچه مناسبی را خریداری کنید از این رو …

09122835893