مراحل تعمیر مبل چرمی

از میان انواع مبلمان های موجود در بازار، مبل چرمی یکی از محبوب ترین و پر فروش ترین مبلمان است که در استفاده طولانی مدت ممکن است مبل چرمی شما پوسته پوسته شود و نیاز به تعمیر مبلمان خود داشته باشد. ما در این مقاله قصد تشریح مراحل تعمیرات مبل چرمی را داریم تا شما بتوانید در منزل و با استفاده از ابزارآلات اشاره شده تعمیر مبل چرمی خود را به بهترین صورت انجام دهید.

آموزش مراحل تعمیرات مبل چرمی

مراحل تعمیر مبل چرمی

در این مقاله از صفحات آموزشی مبل شانا با آموزش مراحل تعمیر مبل چرمی با توجه به نوع خرابی آشنا می شویم و می توانید اطلاعات کامل را در خصوص مراحل تعمیرات مبل چرمی با توجه به نوع آن کسب می کنیم.

مراحل تعمیر مبل چرمی پوسته شده

نحوه تعمیر مبل چرمی که رویه آن پوسته پوسته شده است چگونه انجام می گیرد؟
شاید مشاهده کرده باشید که پس از مدتی استفاده از مبل چرمی، چرم آن پوسته شده و زیبایی خود را از دست می دهد. در این مواقع باید به فکر ترمیم چرم مبلمان خود باشید تا آسیب ها افزایش نیابند. (البته اگر چرم مبلمان شما طبیعی باشد هیچگاه با این مشکل مواجه نخواهید شد.)

برای ترمیم رویه چرمی مبل از چسب و رنگ مخصوصی باید استفاده کرد.

  • در گام اول باید پوسته های ایجاد شده را با دقت جدا کنید به صورتی که در اثر کشیدن پوسته ها، اسیب های مبل بیشتر نشود.
  • در گام دوم باید به سراغ رنگی بروید که کاملا یکسان با رنگ مبلمان شماست. شما باید با دقت این رنگ را به بخش هایی که جدا کرده اید بزنید تا جایی که بخش های آسیب دیده بر روی مبل تشخیص داده نشوند. به جای رنگ می توانید از چسب مخصوص مبل چرم نیز استفاده نمایید. بدین صورت که به جای رنگ بر روی سطح بخش های آسیب دیده چسب بزنید. پس از خشک شدن رنگ یا چسب اگر نیاز باشد می تواند باز هم ترمیم مبل را انجام دهید.

هزینه تعمیرات مبل

مراحل تعمیر مبل چرمی پاره شده

پارگی های رویه مبل چرمی ممکن است در اثر فرسودگی یا سوختگی ایجاد شده باشد. اما نکته حائز اهمیت این است که اگر ترمیم آن به سرعت انجام نگیرد ممکن است بیشتر شده و به طبع هزینه های تعمیر آن نیز افزایش می یابد. جهت جلوگیری از آسیب بیشتر پیش از انجام هر کاری سطح مبل را با پارچه یا حوله‌ی تمیز یا دستمال میکروفایبر تمیز کنید. در ادامه با مراحل تعمیر مبل چرمی پاره شده آشنا می شویم.

در گام دوم باید پارچه کاملا همرنگ مبلمان چرمی خود را پیدا کنید. شما می توانید این پارچه را از بازار تهیه کرده یا بخش هایی از مبل را که دیده نمی شود را از مبل جدا کنید تا عمل ترمیم انجام گیرد. ابتدا نخ های اطراف بخش پاره شده را کاملا جدا کنید و تکه از پارچه خریداری شده یا جدا شده از رویه خود مبل را از رویه برعکس به چسب مخصوص آغشته کنید و زیر بخش های پاره شده قرار دهید و بخش پارگی را به محکمی فشار دهید.
در گام سوم بخش پاره گی را با نخ همرنگ مبل به بخش قرار گرفته بدوزید تا ظاهر بخش ترمیمی بهتر شده و مقاومت آن افزایش یابد.

مراحل تعمیر مبل چرمی پاره شده

مراحل تعمیر مبل چرمی خراشیده و ساییده شده

یکی از رایج ترین مشکلاتی که برای پارچه مبل چرم به وجود می آید به وجود آمدن خش و ساییدگی روی سطح مبل است.

  • توصیه اول ما در مراحل تعمیر مبل چرمی پاره شده این است که برای خراش هایی که زیاد بزرگ و عمیق نیستند پس از اینکه سطح بخش آسیب دیده با حوله یا پارچه تمیز کردید، کمی سرکه سیب را روی بخش ساییدگی یا خراش بزنید.
  • در گام دوم پولیشی که کاملا رنگ مشابه چرم مبلمان شما را دارد روی ساییدگی بزنید.
    اما اگر خراش و ساییدگی بزرگ باشد، باید رنگ مخصوص مبل چرم را تهیه استفاده نمایید. پس از خشک شدن رنگ اگر احساس کردید که باز هم خراشیدگی دیده می شود، می توانید مجددا بر روی سطح خراشیدگی یا ساییدگی رنگ بزنید.

مراحل تعمیر مبل چرمی خراشیده و ساییده شده

 

نکته: شما می توانید در طول استفاده از مبلمان چرم از مواد نرم کننده پاک کننده چرم استفاده نمایید، این مواد علاوه بر زیبا کردن سطح رویه چرمی مبل شما، مقاومت چرم را در برابر خراش و ساییدگی افزایش خواهد داد.

سخن آخر

اگر آسیب دیدگی مبلمان شما بین هیچکدام از گزینه هایی نبود که توضیح دادیم، شما به یک تعمیرکار حرفه ای نیاز دارید. در کارگاه های تعمیرات مبل در صورت نیاز رویه کوبی انجام شده و کلاف مبلمان تعمیر می گردد. تکنسین های مجرب میل شانا با در اختیار داشتن ابزار آلات مخصوص می توانند تعمیر مبلمان شما را در سریع ترین زمان انجام دهند. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مشاورین مبل شانا تماس بگیرید.

3/5 - (1 امتیاز)
۱۵ آذر. ۱۳۹۸

ارسال دیدگاه

آخرین مطالب
تعمیرات مبل در پاکدشت
تعمیرات مبل در پاکدشت

مبل شانا برای ساکنین پاکدشت خدمات ویژه ای را ارائه می دهد تا با اطمینان بتوانند از خدمات تعمیرات مبل پاکدشت استفاده کنند. در ادامه با خدمات تعمیر مبل بیشتر آشنا می شوید و می توانید با تماس تلفنی اطلاعات لازم را در زمینه تعمیر و رویه کوبی مبل خود کسب کنید.
افردی که می خواهند به کارگاه تعمیرات مبل در …

مبل با پایه فلزی بهتره یا چوبی
مبل با پایه فلزی بهتره یا چوبی ؟

افراد هنگام خرید مبل ممکن است با این سوال مواجه شوند که چه نوع پایه ای برای مبل ما مناسب است. اگر شما نیز با این سوال مواجه هستید و بین خرید مبل با پایه چوبی و خرید مبل با پایه فلزی مردد هستید پیشنهاد می کنم تا انتهای این مطلب از مبل شانا با ما همراه باشید.
مبل ها یکی از اجزای اصلی دکوراسیون منزل و …

پارچه مبل سلطنتی و لاکچری
لیست جدیدترین پارچه های مبل سلطنتی و لاکچری

آیا تصمیم دارید پارچه مبل سلطنتی و لاکچری برای مبلمان خود انتخاب کنید؟ مسلما چنین سوالاتی پیش از اقدام به انتخاب یک پارچه سلطنتی و لاکچری، به ذهن شما نیز خطور کرده است اما پاسخ مناسبی برای آن ها نداشته اید. در هنگام تعمیرات مبل، تعمیرکار مبل از شما می خواهد تا پارچه مناسبی را خریداری کنید از این رو …

09122835893