انتخاب پارچه در تعمیرات مبل

در انتخاب پارچه مبلی برای رویه کوبی باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

بسیاری از افرادی که می خواهند تعمیرات مبل خود را انجام دهند در انتخاب پارچه برای مبلمان خود با سوالات مختلفی مواجه اند. اگر شما هم با این سوالات مواجه هستید در ادامه با ما همراه باشید.

انتخاب پارچه در تعمیرات مبل

نو شدن مسئله ای است که امروزه همه ما به دنبال آن هستیم. مبلمان خانه نیز از این امر مستثنی نیست بلکه بخش مهمی از دکوراسیون خانه را تشکیل می دهد. خانه برای همه ما مکانی آرامش بخش است و پس از یک روز کاری سخت تنها جایی است که برای آرامش خود به آن پناه می بریم. دکوراسیون و وسایل داخل خانه اولین چیزیی است که به محض ورود به چشم می خورد پس اگر در انتخاب آن دقت لازم به خرج داده شود می تواند در همان دقایق اول سبب آرامش روحی و فکری ما شود. علاوه بر این در محل کار نیز دکوراسیونی حرفه ایی و مطلوب سبب آرامش فکری و در نتیجه لذت بخش بودن محل کار می شود.

همانطور که در فوق اشاره کردیم به دلیل اینکه مبلمان نقش برجسته ای در دکوراسیون منزل و محل کار دارد پس باید به آن توجه ویژه ای شود. اما چگونه؟

بسیاری از مردم به محض اینکه از مبلمان محل کار و یا منزل خود خسته می شوند و دیگر آن جذابیت سابق را در آن نمی بینند تصمیم به تعویض مبل های خود می گیرند اما به دو دلیل تعویض مبل ها همیشه کار درستی نیست که در زیر به آن ها اشاره می کنیم:

  • اولین و مهم ترین دلیل، قیمت بالای مبل است که تعویض آن اصلا به صرفه نیست زیرا گاهی ممکن است فرد پس از مدت کوتاهی مبل های تازه خریداری شده اش از چشمش بیفتد و دیگر آن ها را مناسب دکوراسیون خانه اش نداند. مسلما در چنین موقعیتی تعویض مبلمان هزینه ی زیادی را به دنبال خواهد داشت به همین دلیل تعویض مبل اصلا کار عاقلانه ای نیست.
  • دلیل دیگر این که تعویض مبل در بسیاری از مواقع توصیه نمی شود این است که مدل های جدید مبلمان که به بازار عرضه می شوند، دوران محبوبیتاشن خیلی زود تمام می شود و اصطلاحا سریعا از مد می افتند. پس با توضیحاتی که ارائه شد چاره کار چیست؟

پاسخ: در چنین مواقعی تعمیر مبلمان به شما توصیه می شود.

ممکن است کسانی که این جمله را می شنوند بگویند، مبل ما که نیازی به تعمیر ندارد پس چگونه آن را تعمیر کنیم؟ آیا اصلا تعمیر مبل می تواند به تغییر مبل های ما کمک کند؟

پاسخ: تعمیر مبل همیشه به معنای آن نیست که مبل آسیب دیده باشد. گاهی تنها با تغییر پارچه مبلی و تعویض روی مبل خود می توانید به راحتی آن را تغییر دهید و سالیان سال از آن استفاده کنید. همانطور که می دانید رویه مبل یکی از اجزای اصلی یک مبل محسوب می شود و هنگامی که برای خرید مبل مراجعه می کنید اولین چیزی که توجه شما را به خود جلب می کند رویه مبل و رنگ آن است.

پس در نتیجه اگر شما نیز قصد دارید رویه مبل خود را تعویض کنید تا پایان این مقاله با ما همراه باشید تا تمامی تمامی نکات مربوط به انتخاب یک پارچه مبلی خوب را با یکدیگر مورد بررسی قرار دهیم.

انتخاب بهترین پارچه برای رویه کوبی مبل

تعویض رویه مبل می تواند ایده خوبی برای تغییر مبلمان قدیمی باشد. در این بخش قصد داریم نکاتی که سبب انتخاب یکی رویه مناسب برای مبل هایتان می شود را مورد بررسی قرار دهیم. اما پیش از هر چیزی بهتر است بدانید که باید در انتخاب پارچه مبلی فقط زیبایی را ملاک قرار ندهید چرا که زیبایی تضمینی برای کیفیت بالای آن پارچه نیست و اگر پارچه بی کیفیتی را به صرف زیبا بودن آن انتخاب کنید پس از مدت کوتاهی فرسوده می شود و شما مجبور خواهید بود دوباره برای تعویض رویه مبل هزینه زیادی پرداخت کنید.

تعمیرات مبل

ویژگی های انتخاب پارچه در تعمیرات مبل

انتخاب پارچه با دوام

  • اگر می خواهید پارچه با دوامی برای رویه مبل خود انتخاب کنید توصیه می کنیم سراغ پارچه هایی نروید که طرح و نقش روی آن ها چاپی است زیرا این پارچه ها خیلی زود تر از آن چیزی که فکرش را بکنید کیفیت خود را از دست می دهند. پارچه هایی که نقوش آن ها بافته شده است می تواند انتخاب بسیار خوبی برای رویه مبل باشد به عبارت دیگر تعداد گره ها، فشردگی پارچه و تار و پود به هم تنیده در کیفیت پارچه بسیار موثر است.
  • همیشه در انتخاب پارچه مبلی خود به عواملی چون قرار گیری مبل در کدام قسمت از خانه، داشتن بچه، حیوان خانگی و حتی میزان شستشو و جارو برقی توجه کنید چرا که باید در چنین مواردی پارچه ای با دوام تر تهیه شود.

انتخاب پارچه با طرح و مدل مناسب 

در انتخاب مدل پارچه باید به چند نکته توجه کنید. در مرحله اول نباید فقط به خاطر این که طرحی خاص را پسندیده اید آن را انتخاب کنید بلکه باید پارچه مبلی خود را به گونه ای انتخاب کنید که با سایر وسایل های منزل هماهنگ باشد.

دومین نکته در انتخاب مدل و طرح مناسب پارچه مبلی این است که پارچه انتخابی باید مناسب سبک خود مبل باشد مثلا اگر برای مبل های رسمی رویه های فانتزی انتخاب کنید، تعادل و هماهنگی محیط را بر هم زده اید پس نهایت دقت را در زمینه مدل پارچه خود به خرج دهید.

اهمبت رنگ پارچه در تعمیرات مبل

  • انتخاب رنگ پارچه یکی از حساس ترین بخش های پارچه است زیرا باید به گونه ای انتخاب شود که خیلی زود از آن خسته نشوید و اصطلاحا از چشمتان نیفتد. زیرا به دلیل قیمت بالای پارچه مبلی نمی توان آن را هر چند ماه یک بار عوض کرد و شاید 2 سال یک بار این کار انجام شود پس رنگ مبل بسیار مهم است و همچنین پارچه ای را انتخاب کنید که رنگی ثابت دارد و پس از مدت کوتاهی رنگ و رو رفته نمی شود.
  • رنگ های روشن را به کسانی که بچه کوچک و یا حیوان خانگی دارند توصیه نمی کنیم اما اگر رنگ های روشن را می پسندید و نمی توانید به راحتی از انتخاب رنگ های روشن منصرف شوید پس پارچه هایی را انتخاب کنید که در مقابل شستشو زیاد مقاوم باشد.
  • هیچوقت بنده مد نباشید. همانطور که می دانید در خوش بینانه ترین حالت، مدت زمان محبوبیت یک رنگ فقط یک سال است و پس از آن رنگ دیگری در دنیای مد و نزد مردم به محبوبیت می رسد و مسلمان شما نیز نمی توانید پس از چند ماه دوباره رویه مبل خود را تعویض کنید.

انواع پارچه های رویه مبل

پارچه مخمل: پارچه های مخملی همیشه و در هر زمانی مورد توجه مردم قرار گرفته است. این پارچه ها دارای طرح و رنگ های متنوعی هستند و به دلیل تراکم بالا، کیفیت زیادی دارند.

پارچه ساتن: افراد کمی در حین خرید پارچه برای رویه مبل به سمت پارچه های ساتنی می روند زیرا این پارچه ها دوام بسیار کمی دارند و پس از مدت کوتاهی کیفیت خود را از دست می دهند و یا دچار پارگی می شوند.

پارچه های چرم: روکش های چرمی در میان مردم محبوبیت زیادی دارند. اما بهتر است بدانید که رویه چرمی مبل خیلی زود دچار لکه می شوند و همچنین لکه گیری آن ها بسیار دشوار است. همچنین روکش های چرمی برای محیط های اداری مناسب هستند و در صورت استفاده در مبلمان منزل باعث می شود خانه شما یک حالت رسمی به خود بگیرد. نکته قابل توجه دیگر این است که پارچه های چرمی رسانای بسیار خوبی برای سرما و گرما هستند و سبب عرق کردن لباس شما نیز می شود که این ویژگی را می توان جزو معایب رویه های چرمی در نظر گرفت.

پارچه گلیم و یا جاجیم: این نوع پارچه امروزه در میان مردم بسیار رواج یافته است زیرا به علت ضخیم بودن بسیار مقاوم بوده و در صورت لکه شدن به دلیل شلوغ بودن طرح آن لکه زیاد قابل تشخیص نیست.

پارچه مازراتی: بافت های برجسته و وجود فراز و نشیب در پارچه یکی از مشخصه های اصلی رویه های مازراتی است. این رویه به علت طرح و رنگ های بسیار متنوعی که دارد به راحتی می تواند با دکوراسیون خانه هماهنگ شود. البته توجه کنید که طرح های برجسته روی پارچه مازراتی پس از چندین سال نشست می کند و فراز و نشیب های پارچه از بین می رود. اگر بخواهیم یکی از معایب اصلی این نوع پارچه را نام ببریم باید بگوییم که در حین نشستن بر روی مبل های با رویه مازراتی گرمای بسیار زیادی به بدن منتقل می شود که این اصلا خوب و مطلوب نیست. همچنین به خاطر بافت ضخیمی که دارد اگر بر روی آن مایعات ریخته شود به همه قسمت های پارچه نفوذ می کند.

 

نکته: گاهی ممکن است بخاطر بی حوصلگی تعویض مبل را به تعمیر آن ترجیح دهید اما قبل از گرفتن چنین تصمیمی هزینه هایی را که باید متحمل شوید را سبک سنگین کنید و مطمئن باشید که اگر می خواهید در هزینه های ایجاد شده صرفه جویی کنید رویه کوبی مبل بهترین انتخاب خواهد بود.

علاوه بر صرفه جویی هزینه ها دلیل دیگری که سبب محبوبیت رویه کوبی و تعمیر مبل می شود این است که می توانید مبلمان خانه خود را با توجه به سلیقه شخصی خود تغییر دهید و در تغییر آن هیچ محدودیتی نخواهید داشت.

5/5 - (1 امتیاز)
۱۵ آبان. ۱۳۹۸

ارسال دیدگاه

آخرین مطالب
تعمیرات مبل در پاکدشت
تعمیرات مبل در پاکدشت

مبل شانا برای ساکنین پاکدشت خدمات ویژه ای را ارائه می دهد تا با اطمینان بتوانند از خدمات تعمیرات مبل پاکدشت استفاده کنند. در ادامه با خدمات تعمیر مبل بیشتر آشنا می شوید و می توانید با تماس تلفنی اطلاعات لازم را در زمینه تعمیر و رویه کوبی مبل خود کسب کنید.
افردی که می خواهند به کارگاه تعمیرات مبل در …

مبل با پایه فلزی بهتره یا چوبی
مبل با پایه فلزی بهتره یا چوبی ؟

افراد هنگام خرید مبل ممکن است با این سوال مواجه شوند که چه نوع پایه ای برای مبل ما مناسب است. اگر شما نیز با این سوال مواجه هستید و بین خرید مبل با پایه چوبی و خرید مبل با پایه فلزی مردد هستید پیشنهاد می کنم تا انتهای این مطلب از مبل شانا با ما همراه باشید.
مبل ها یکی از اجزای اصلی دکوراسیون منزل و …

پارچه مبل سلطنتی و لاکچری
لیست جدیدترین پارچه های مبل سلطنتی و لاکچری

آیا تصمیم دارید پارچه مبل سلطنتی و لاکچری برای مبلمان خود انتخاب کنید؟ مسلما چنین سوالاتی پیش از اقدام به انتخاب یک پارچه سلطنتی و لاکچری، به ذهن شما نیز خطور کرده است اما پاسخ مناسبی برای آن ها نداشته اید. در هنگام تعمیرات مبل، تعمیرکار مبل از شما می خواهد تا پارچه مناسبی را خریداری کنید از این رو …

09122835893