انواع رویه کوبی مبل

در بخش رویه کوبی مبل به صورت کامل به رویه کوبی مبل پرداخته شد و اطلاعات کاملی را در خصوص تعمیرات مبل کسب کردیم در این بخش با انواع رویه کوبی مبل آشنا می شویم.انواع رویه کوبی مبل

مبل از از اجزای مهم برای زیبایی دکوراسیون منزل است، قبلا از مبل ها صرفا جهت نشستن استفاده میشد اما امروزه علاوه بر جنبه کاربردی، جنبه ی تزئینی هم دارد.

بعد از مدتی مبل ها فرسوده می شوند و نیاز به تعمیر یا تعویض دارند، که تعمیر مبل خیلی مقرون به صرفه هستش و رویه کوبی مبل یکی از زیر مجموعه ها یا در واقع مهم ترین زیر مجموعه ی تعمیر مبل است.
شما ممکن است یک مبل قدیمی داشته باشین که کهنه شده ولی نمیخواهید آن را تعویض کنید و میخواهید آن را حفظ کنید، رویه کوبی کمک میکند مبل تان را تازه و نو کنید بدون اینکه به کلاف مبل دست بزنید، یا اینکه مبل هایتان تقریبا نو هستند و فقط یک قسمت کمی از پارچه آنها پاره یا خراب شده، با استفاده از رویه کوبی میتوانید مبل خود را تعمیر کنید و از هزینه های اضافی بابت تعویض مبلمان منزل تان جلوگیری کنید. شما میتوانید از رویه کوبی برای انواع مبل ها استفاده کنید، چونکه رویه کوبی عملی است که بیشتر با پارچه مبل در ارتباط است.

رویه کوبی مبل می تواند روی انواع مبل انجام شود :

  • رویه کوبی روی مبل راحتی
  • رویه کوبی روی مبل استیل
  • رویه کوبی روی مبل چرم
  • رویه کوبی روی مبل خارجی
  • رویه کوبی روی مبل ایرانی

انواع رویه کوبی مبل استیل

انواع پارچه مبل برای رویه کوبی

از عوامل مهمی که ظاهر مبل را تعیین میکند انواع پارچه مبل برای رویه کوبی است. پارچه ای که انتخاب میکنید باید با سبک زندگی و سلیقه شما هماهنگ باشد و در برابر سایش و لک ها و نور خورشید مقاوم باشد. و همچنین به خاطر داشته بدشید که انتخاب پارچه مورد نظر شما در رویه کوبی تاثیر زیادی دارد.

برای مشاهده انواع پارچه های مبلی مبل شانا به بخش پارچه مبل مراجعه کنید.

اغلب اوقات کارخانه های الیاف، برای ایجاد رنگ های جذاب و همچنین بالا بردن مقاومت پارچه ها در برابر پارگی، الیاف ها را ترکیب میکنند. دو نوع الیاف داریم:

  1.  الیاف طبیعی که سلولزی و گیاهی یا پروتئینی و حیوانی است.
  2. الیاف مصنوعی یا به آن دست ساز هم گفته می شود.
    پارچه هایی که برای رویه کوبی استفاده میشوند انواع مختلفی دارند، از جمله: پارچه نخی، پارچه کتانی، پارچه ابریشمی، ساتن، اکریلیک، نایلون،اولفین و پلی استر.

انواع پارچه مبل برای رویه کوبی

  • پارچه نخی: یک نوع پارچه ی الیاف طبیعی لست که پایه گیاهی دارد. از ویژگی های پارچه نخی رنگ بسیار عالی آن و مقاوم است، پارچه درجه یک آن طول عمر زیادی دارد. پارچه نخی مقاومت زیادی در مقابل چروک و کشش ندارد.
  • پارچه کتانی: یکی دیگر از الیاف های گیاهی است که خیلی شبیه پارچه نخی است، جنس مرغوب پارچه کتان مثل ابریشم نرم و لطیف است. با دوام و مقابل آفتاب کدر نمی شود، ولی در برابر رطوبت دوام زیادی ندارد و کپک می گیرد.
  • پارچه ابریشمی: از نوع الیاف طبیعی با پایه ی حیوانی است. کرم ابریشم، ابریشم را تولید می کند، ابریشم پارچه ای نرم و لطیف و مقاوم است، راحت کپک نمی گیرد.
  • پارچه ی پشمی: پارچه ی پشمی از الیاف طبیعی با پایه ی حیوانی است و از پشم گوسفند تولید می شود. بسیار مقاوم در برابر سایش و آفتاب و چروک است، فقط باید از حمله حشرات از آن مراقبت کرد، پارچه گران قیمتی برای مبلمان است.
  • پارچه ی ساتن: پارچه ی ساتن از الیاف مصنوعی هستش، ظاهری لوکس و درخشان دارد، مقاوم در برابر چروک و کپک است، اما مقابل سایش مقاومت کمی دارد.
  • پارچه ی اکریلیک: پارچه ی اکریلیک از الیاف مصنوعی است. نرم و لطیف و یک حالت مخملی دارد، مقاوم در برابر حشرات و آفتاب و کپک است و زود خشک می شود، اما اشتعال پذیر است.
  • پارچه ی نایلون: پارچه ی نایلون هم از الیاف مصنوعی است و از فراورده های نفتی به وجود می آید. مقاوم در برابر حشرات، کپک و سایش است، اما در مقابل آفتاب خراب می شود‌، پارچه های مخملی از این جنس به وجود می آیند.
  • پارچه ی اولفین: پارچه ی اولفین هم مثل نایلون الیاف مصنوعی و فراورده ی نفتی است و اکثر ویژگی های دیگر این پارچه شبیه پارچه ی نایلون است.
    پارچه ی پلی استر: پارچه ی پلی استر هم یکی دیگر از الیاف های مصنوعی است. مقاوم در برابر حشرات، آفتاب، گردو خاک، سایش و آفتاب است. لک ها را هم خیلی آسان در این روش می توان پاک کرد.
    * شما می توانید با آشنایی با نوع کیفیت پارچه و اطلاع از قیمت های آن بهترین روکش را برای مبلمان منزل تان انتخاب کنید و از انتخاب خود لذت ببرید.
5/5 - (1 امتیاز)
۱۲ تیر. ۱۳۹۹

ارسال دیدگاه

آخرین مطالب
تعمیرات مبل در پاکدشت
تعمیرات مبل در پاکدشت

مبل شانا برای ساکنین پاکدشت خدمات ویژه ای را ارائه می دهد تا با اطمینان بتوانند از خدمات تعمیرات مبل پاکدشت استفاده کنند. در ادامه با خدمات تعمیر مبل بیشتر آشنا می شوید و می توانید با تماس تلفنی اطلاعات لازم را در زمینه تعمیر و رویه کوبی مبل خود کسب کنید.
افردی که می خواهند به کارگاه تعمیرات مبل در …

مبل با پایه فلزی بهتره یا چوبی
مبل با پایه فلزی بهتره یا چوبی ؟

افراد هنگام خرید مبل ممکن است با این سوال مواجه شوند که چه نوع پایه ای برای مبل ما مناسب است. اگر شما نیز با این سوال مواجه هستید و بین خرید مبل با پایه چوبی و خرید مبل با پایه فلزی مردد هستید پیشنهاد می کنم تا انتهای این مطلب از مبل شانا با ما همراه باشید.
مبل ها یکی از اجزای اصلی دکوراسیون منزل و …

پارچه مبل سلطنتی و لاکچری
لیست جدیدترین پارچه های مبل سلطنتی و لاکچری

آیا تصمیم دارید پارچه مبل سلطنتی و لاکچری برای مبلمان خود انتخاب کنید؟ مسلما چنین سوالاتی پیش از اقدام به انتخاب یک پارچه سلطنتی و لاکچری، به ذهن شما نیز خطور کرده است اما پاسخ مناسبی برای آن ها نداشته اید. در هنگام تعمیرات مبل، تعمیرکار مبل از شما می خواهد تا پارچه مناسبی را خریداری کنید از این رو …

09122835893