نحوه پاک کردن چوب مبل

با یادگیری نحوه پاک کردن چوب مبل می توانید در منزل به راحتی و بدون وارد کردن کوچک ترین آسیب و صدمه به چوب و بدنه مبل به تمیز و براق کردن آن بپردازید.نحوه پاک کردن چوب مبل
همانطور که گفته شد یادگیری اصولی نحوه پاک کردن چوب مبل اهمیت بسزایی دارد چرا که رسیدگی به چوب مبل علاوه بر تمیز و براق نشان دادن آن سبب طول عمر مبلمان نیز می شود بنابراین بهتر است که نحوه پاک کردن چوب مبل را به صورت اصولی بیاموزیم تا مبل ها زیبایی ظاهری خود را حفظ کنند و از طرفی دیگر نیز با مراقبت اصولی و ماهرانه فرسودگی مبل را تا حد زیادی کاهش دهیم.
در ادامه این مقاله سعی داریم نحوه پاک کردن چوب مبل را به شما آموزش دهیم پس شما می توانید با توجه به شرایط مبل خود هر کدام از روش هایی که در زیر آورده می شود را انتخاب کنید و به پاک کردن چوب و بدنه مبل هایتان بپردازید.

روش اول پاک کردن چوب مبل: استفاده از سرکه سفید و روغن جوجوبا

اگر می خواهید با یک تیر دو نشان بزنید از این محلول برای پاک کردن چوب مبل هایتان استفاده کنید چرا که سرکه سفید به عنوان ماده ای ضد میکروب و ضد عفونی کننده برای از بین بردن لکه های چربی به شمار می رود و روغن جوجوبا نیز سبب مرطوب و خیس ماندن چوب می شود که همین امر نیز به براق شدن سطح چوب مبل کمک بسیاری می کند.
برای تهیه این محلول کافی است یک چهارم فنجان سرکه سفید را با یک قاشق غذا خوری روغن جوجوبا ترکیب کنید و سپس آن را بر روی سطحی از مبل که قصد تمیز کردن آن را دارید اسپری کرده و به آرامی با پارچه ای نرم بر روی آن بکشید.

اگر می خواهید اطلاعات کافی در خصوص لکه گیری و تمیز کردن مبل کسب کنید به پاک کردن لکه مبل مراجعه کنید.

پاک کردن چوب مبل: استفاده از سرکه سفید و روغن جوجوبا

روش دوم پاک کردن چوب مبل: استفاده از ترکیب موم زنبور عسل و روغن زیتون

نحوه پاک کردن چوب مبل با موم زنبور عسل و روغن زیتون به این صورت است که باید ابتدا یک دوم فنجان موم را در دیگ بخار دوگانه ذوب کنید و سپس روغن زیتون را اضافه کنید.
برای استفاده از این ترکیب می توانید به وسیله حرارت آن را نرم کنید و بر روی چوب مبل بمالید و سپس به وسیله یک دستمال نرم و خیس آن را تمیز کنید.پاک کردن چوب مبل: استفاده از ترکیب موم زنبور عسل و روغن زیتون
از مزایای این ترکیب می توان به درخشش بسیار زیاد چوب، مرطوب باقی ماندن و تمیز شدن چوب اشاره کرد به عبارتی دیگر شما با تهیه این ترکیب همواره می توانید یک تمیز کننده چوب خانگی در اختیار داشته باشید.

شما می توانید آموزش نحوه تمیز کردن انواع مبل را یاد بگیرید.

روش سوم پاک کردن چوب مبل: نحوه پاک کردن چوب مبل با ترکیب روغن زیتون، عصاره وانیل و پرتقال یا نارنج

اگر قصد از بین بردن گرد و غبار، ویروس ها و باکتری ها از سطح چوب مبلمان خود را دارید استفاده از این روش توصیه می شود؛ علاوه بر تمامی خواص ذکر شده پس از ضد عفونی فضای خانه بسیار معطر و عطرآگین خواهد شد.
برای تهیه چنین ترکیبی به 1 فنجان روغن زیتون، ظرف شیشه ای، 4 قطره عصاره وانیل و یک عدد پرتقال یا نارنج با پوست نیاز دارید.
ابتدا روغن زیتون و عصاره وانیل را در ظرف شیشه ای مخلوط کرده و سپس آب پرتقال و یا نارنج را بگیرید و اضافه کنید. پوست پرتقال یا نارنج را نیز برش دهید و به محلول اضافه کرده و درب ظرف شیشه ای را ببندید، پس از 2 الی 3 روز می توانید از این ترکیب استفاده کنید.
نحوه پاک کردن چوب مبل با این محلول به این صورت است که باید محلول را بر روی چوب مبل قرار دهید و با پارچه ای نرم آن را مالش دهید تا تمام آلودگی ها و گرد و غبار ها از بین بروند.

5/5 - (1 امتیاز)
۰۴ آبان. ۱۳۹۹

ارسال دیدگاه

آخرین مطالب
تعمیرات مبل در پاکدشت
تعمیرات مبل در پاکدشت

مبل شانا برای ساکنین پاکدشت خدمات ویژه ای را ارائه می دهد تا با اطمینان بتوانند از خدمات تعمیرات مبل پاکدشت استفاده کنند. در ادامه با خدمات تعمیر مبل بیشتر آشنا می شوید و می توانید با تماس تلفنی اطلاعات لازم را در زمینه تعمیر و رویه کوبی مبل خود کسب کنید.
افردی که می خواهند به کارگاه تعمیرات مبل در …

مبل با پایه فلزی بهتره یا چوبی
مبل با پایه فلزی بهتره یا چوبی ؟

افراد هنگام خرید مبل ممکن است با این سوال مواجه شوند که چه نوع پایه ای برای مبل ما مناسب است. اگر شما نیز با این سوال مواجه هستید و بین خرید مبل با پایه چوبی و خرید مبل با پایه فلزی مردد هستید پیشنهاد می کنم تا انتهای این مطلب از مبل شانا با ما همراه باشید.
مبل ها یکی از اجزای اصلی دکوراسیون منزل و …

پارچه مبل سلطنتی و لاکچری
لیست جدیدترین پارچه های مبل سلطنتی و لاکچری

آیا تصمیم دارید پارچه مبل سلطنتی و لاکچری برای مبلمان خود انتخاب کنید؟ مسلما چنین سوالاتی پیش از اقدام به انتخاب یک پارچه سلطنتی و لاکچری، به ذهن شما نیز خطور کرده است اما پاسخ مناسبی برای آن ها نداشته اید. در هنگام تعمیرات مبل، تعمیرکار مبل از شما می خواهد تا پارچه مناسبی را خریداری کنید از این رو …

09122835893