لیست جدیدترین پارچه های مبل سلطنتی و لاکچری

آیا تصمیم دارید پارچه مبل سلطنتی و لاکچری برای مبلمان خود انتخاب کنید؟ مسلما چنین سوالاتی پیش از اقدام به انتخاب یک پارچه سلطنتی و لاکچری، به ذهن شماپارچه مبل سلطنتی و لاکچری نیز خطور کرده است اما پاسخ مناسبی برای آن ها نداشته اید. در هنگام تعمیرات مبل، تعمیرکار مبل از شما می خواهد تا پارچه مناسبی را خریداری کنید از این رو ممکن است در هنگام انتخاب پارچه مبلی مردد شوید، در این بخش از سایت مبل شانا تصمیم گرفته ایم تا با لیست جدیدترین پارچه های مبل سلطنتی و استیل آشنا شوید و نکات انتخاب پارچه خوب مبلی را یاد بگیریم.
پیش از پرداختن به موضوع اصلی که در رابطه با شناخت و انتخاب پارچه مبل سلطنتی و لاکچری است، بهتر است به این موضوع اشاره شود که هر نوع مبلی پارچه مناسب خود را می طلبد؛ به عنوان مثال پارچه ای که برای مبلمان راحتی استفاده می شود را نمی توان برای مبل های سلطنتی انتخاب کرد. در صورتی می توان پارچه مبل سلطنتی و لاکچری مناسبی انتخاب کرد که بدانید تفاوت آن ها با دیگر پارچه های مبلی در چیست.
برای فضا ها و دکوراسیون لاکچری از مبلمان لاکچری و سلطنتی استفاده می شود چرا که مبلمان یکی از اجزای اصلی یک دکوراسیون لوکس و لاکچری است بنابراین در انتخاب پارچه مبل سلطنتی و لاکچری باید به این نکته توجه داشت که پارچه مبلی انتخاب شود که علاوه بر ایجاد نما و ظاهر لوکس در مبل، با دکوراسیون لاکچری و مجلل نیز همخوانی لازم را داشته باشد.

انواع پارچه مبل سلطنتی و لاکچری

پارچه مبل سلطنتی و لاکچری در انواع مختلفی تولید می شوند که افراد با توجه به ظاهر مبلمان، دکوراسیون، طرح، کنده کاری و منبت کاری مبل آن را انتخاب می کنند.
در ادامه انواع پارچه مبل سلطنتی و لاکچری را بررسی خواهیم کرد:

انواع پارچه مبل سلطنتی و لاکچری

پارچه مبلی پلی استر برای مبل سلطنتی

هر گاه اسمی از پارچه مبلی پلی استر برده می شود افراد می دانند که پای الیاف مصنوعی در کار است اما نکته ای که درباره پارچه مبلی پلی استر وجود دارد این است که تولید این نوع پارچه همواره با ترکیب الیاف طبیعی همراه است و به ندرت می توان مشاهده کرد که یک پارچه مبلی پلی استر صد در صد از الیاف مصنوعی تولید شود.
یکی از ویژگی های بارز پارچه مبلی پلی استر مقاومت و دوام بسیار بالای آن است در واقع ترکیب الیاف مصنوعی با الیاف طبیعی مانند پشم و پنبه سبب ایجاد استحکام و دوام بسیار بالای این نوع پارچه مبلی می شود به همین دلیل نیز طرفداران بسیاری در بین افرادی که استحکام و دوام پارچه مبلی برایشان از اهمیت بسیاری برخوردار است پیدا کرده است.

برخی از ویژگی های پارچه مبلی پلی استر عبارتند از:

  • دارای خاصیت کشسانی مناسب
  • مقاوم در برابر ساییدگی، چروک شدن و نخ کش شدن
  • کم بودن جذب رطوبت در آن (این ویژگی سبب می شود که پارچه مبلی در مقابل مایعات مقاومت بالایی داشته باشد در نتیجه نظافت و رسیدگی به آن نیز آسان تر از سایر پارچه های مبلی است).
  • شست و شوی راحت

پارچه مبلی پلی استر برای مبل سلطنتی

پارچه مبلی پشمی برای مبل سلطنتی

این نوع پارچه نیز برای مبل های سلطنتی و لاکچری استفاده می شود؛ همانطور که از نام آن پیداست پارچه پشمی از الیاف طبیعی مانند پشم حیوانات به دست می آید بنابراین استحکام و مقاومت این نوع پارچه ها زبانزد است.
ویژگی های پارچه پشمی به صورت زیر است:

  • گرد و غبار را به خود جذب نمی کند.
  • دارای مقاومت بسیار بالایی در برابر ساییدگی، تغییر رنگ و چروک شدن است.
  • پارچه پشمی در برابر لک شدن مقاوم است.
  • در رابطه با شست و شوی پارچه پشمی باید بدانید که اگر پارچه مبل سلطنتی و لاکچری از پشم خالص تولید شده باشد شست و شوی آن دشوار خواهد بود اما اگر با الیاف مصنوعی ترکیب شده باشد شستن آن راحت تر می شود.
  • گران قیمت بودن پارچه پشمی به علت دوام و استحکام بسیار بالایی که دارد.

پارچه مبلی پشمی برای مبل سلطنتی

پارچه مبلی چرم برای مبل سلطنتی

پارچه مبلی چرم همواره به عنوان شیک ترین و بهترین پارچه های مبلی معرفی می شود و در صورت استفاده از آن در انواع مبل ها جلوه ای لوکس و لاکچری به فضا می بخشد. این نوع پارچه مبلی انواع مختلفی دارد مانند چرم طبیعی، چرم مصنوعی و چرم پارچه.

پارچه مبلی چرم برای مبل سلطنتی
ویژگی های مهم پارچه مبلی چرم در زیر بررسی می شود:

  • نرمی و لطافت پارچه مبلی چرم با گذشت زمان افزایش می یابد.
  • شست و شو و تمیز کردن این نوع پارچه آسان است.
  • پارچه چرم در مقابل سایش مقاوم است.
  • تعریق پذیری بالایی دارد.
  • برخلاف مقاومت پارچه مبلی چرم در مقابل سایش، این نوع پارچه مبلی در برابر خراشیدگی مقاومت بسیار کمی دارد از طرفی دیگر نیز در صورت استفاده مدوام از پارچه چرم، به مرور زمان شاهد ایجاد شکاف و ترک در سطح آن خواهید بود.
  • تنوع رنگ در پارچه مبلی چرم بسیار پایین است. پارچه های چرمی معمولا در رنگ های مشکی، قهوه ای سوخته و سفید به بازار عرضه می شوند.
  • گرم بودن و چسبندگی پارچه چرم از دیگر ویژگی های این پارچه مبل سلطنتی و لاکچری است پس گزینه مناسبی برای مناطق گرم و شرجی نیست.
  • گران قیمت بودن پارچه های چرم بر هیچکس پوشیده نیست اما لازم به ذکر است که پارچه مبلی چرم جزو پارچه های گران قیمت محسوب می شود.

پارچه مبل نایلون برای مبل سلطنتی

پارچه نایلونی نیز مانند دیگر انواع پارچه های مبلی توضیح داده شده در فوق، از ترکیب الیاف مصنوعی با الیاف طبیعی تولید می شود.
پارچه مبل نایلونی نیز که به عنوان پارچه مبل سلطنتی و لاکچری استفاده می شود دارای ویژگی هایی است که توجه افراد را به خود جلب می کند. برخی از این ویژگی ها عبارتند از:

  • همانطور که اشاره شد این نوع پارچه در صورت ترکیب با الیاف طبیعی مقاومت خیلی خوبی پیدا می کند بنابراین می توان گفت که پارچه های نایلونی نیز دارای مقاومت و استحکام بالایی هستند.
  • از نام پارچه مبل نایلونی پیداست که دارای جذب رطوبت بسیار کمی است و این ویژگی یک ویژگی مثبت برای این پارچه مبلی است.
  •  ویژگی خوب دیگری که پارچه مبل نایلونی دارد این است که ساییده نمی شود و همچنین در برابر چروک از استحکام خوبی برخوردار است.

پارچه مبلی ویسکوز برای مبل سلطنتی

از دیگر پارچه های طبیعی می توان به پارچه مبلی ویکسوز اشاره کرد؛ این پارچه مبلی از فرآیند شیمیایی فیبر های سلولوزی بازیافتی تولید می شود بنابراین پارچه ای نرم و لطیف است که جلوه ای مانند پارچه های پنبه ای و یا ابریشمی دارد.

ویژگی های پارچه مبلی ویسکوز عبارتند از:

  • مقاومت بسیار پایین در برابر آب
  • همانطور که گفته شد پارچه مبلی ویسکوز جذب رطوبت بسیار بالایی دارد اما الیاف مصنوعی نایلون و یا پلی استر ترکیب خوبی برای این پارچه هستند؛ درواقع با ترکیب این الیاف، جذب رطوبت پارچه ویسکوز کاهش می یابد.
  • پارچه مبلی ویسکوز نیز مانند دیگر پارچه های بررسی شده در فوق دارای استحکام خوبی در برابر ساییدگی است.
  • همانطور که گفته شد این پارچه بسیار نرم، لطیف و درخشان است اما در مقابل بسیار چروک پذیری بالایی دارد و خیلی زود چروک می شود.

پارچه مبل کتان برای مبل سلطنتی

پارچه مبل کتان،  پارچه ای ظریف و حساس است که به عنوان پرطرفدار ترین پارچه های مبلی شناخته می شود چرا که در عین ظریف بودن دارای دوام و کیفیت بسیار بالایی است.

پارچه مبل کتان برای مبل سلطنتی

ویژگی های مهم پارچه مبل کتان به شرح زیر است:

  •  مهم ترین ویژگی پارچه مبلی کتان مقاومت بالای آن در برابر ساییدگی، نفوذ آب و همچنین رنگ پریدگی است.
  • خاصیت تنفس پذیری آن یکی از ویژگی های مثبت این پارچه است؛ به عبارتی دیگر با نشستن زیاد روی این نوع پارچه رطوبت و یا تعریق زیادی ایجاد نمی شود.
  • بافت لطیف پارچه کتان باعث شده است این پارچه در حین استفاده بسیار راحت و جذاب باشد بنابراین اگر می خواهید از پارچه ای لطیف و نرم برای مبلمانتان استفاده کنید این پارچه مبل سلطنتی و لاکچری بهترین گزینه برای انتخاب است.
3.8/5 - (6 امتیاز)
۱۶ خرداد. ۱۴۰۲

ارسال دیدگاه

آخرین مطالب
تعمیرات مبل در پاکدشت
تعمیرات مبل در پاکدشت

مبل شانا برای ساکنین پاکدشت خدمات ویژه ای را ارائه می دهد تا با اطمینان بتوانند از خدمات تعمیرات مبل پاکدشت استفاده کنند. در ادامه با خدمات تعمیر مبل بیشتر آشنا می شوید و می توانید با تماس تلفنی اطلاعات لازم را در زمینه تعمیر و رویه کوبی مبل خود کسب کنید.
افردی که می خواهند به کارگاه تعمیرات مبل در …

مبل با پایه فلزی بهتره یا چوبی
مبل با پایه فلزی بهتره یا چوبی ؟

افراد هنگام خرید مبل ممکن است با این سوال مواجه شوند که چه نوع پایه ای برای مبل ما مناسب است. اگر شما نیز با این سوال مواجه هستید و بین خرید مبل با پایه چوبی و خرید مبل با پایه فلزی مردد هستید پیشنهاد می کنم تا انتهای این مطلب از مبل شانا با ما همراه باشید.
مبل ها یکی از اجزای اصلی دکوراسیون منزل و …

پارچه مبل سلطنتی و لاکچری
لیست جدیدترین پارچه های مبل سلطنتی و لاکچری

آیا تصمیم دارید پارچه مبل سلطنتی و لاکچری برای مبلمان خود انتخاب کنید؟ مسلما چنین سوالاتی پیش از اقدام به انتخاب یک پارچه سلطنتی و لاکچری، به ذهن شما نیز خطور کرده است اما پاسخ مناسبی برای آن ها نداشته اید. در هنگام تعمیرات مبل، تعمیرکار مبل از شما می خواهد تا پارچه مناسبی را خریداری کنید از این رو …

09122835893