انواع پارچه مبل

شناخت انواع پارچه مبل در انتخاب پارچه ای مناسب برای رویه کوبی مبل ها تاثیر بسیاری دارد در نتیجه در این مقاله سعی داریم بررسی کنیم که چه پارچه هایی برای چه مبل هایی مناسب است.
دلایل بسیاری وجود دارد که فرد تصمیم به تعویض رویه مبل می گیرد که برخی از این دلایل رایج عبارتند از:

انواع پارچه مبلفرسودگی و رنگ و رو رفتگی پارچه مبلی: فرسودگی و رنگ و رو رفتگی پارچه مبلی از دلایل اصلی تعویض رویه مبل است چرا که پس از مدتی رویه مبل دچار فرسودگی می شود و برای نونوار کردن مبل چاره دیگری جز تعویض رویه مبل وجود ندارد.
ایجاد تنوع: گاهی ممکن است رنگ پارچه مبلی برای افراد تکراری شود و به همین دلیل این افراد دست به تعویض پارچه مبلی می زنند تا تنوعی در مبل هایشان ایجاد کنند.
تغییر دکوراسیون: تغییر دکوراسیون نیز یکی از دلایل عمده تعویض پارچه مبلی توسط افراد است. از آن جایی که خرید مبلمان جدید در فواصل کوتاه مقرون به صرفه نیست افراد زیادی ترجیح می دهند در حین تغییر دکوراسیون فقط پارچه مبلی را با توجه به دکوراسیون جدید تغییر دهند چرا که هزینه این کار بسیار کم تر از خرید مبل های جدید خواهد بود.

انواع پارچه مبل استیل

توجه داشته باشید که در تعویض رویه مبل استیل شما باید علاوه بر انواع پارچه مبل استیل به رنگ پارچه نیز دقت کنید اما به صورت کلی پارچه هایی برای مبل استیل مناسب اند که دارای ظاهری لوکس هستند. انواع پارچه مبل استیل عبارتند از:

  •  کریستال: پارچه مبلی کریستال یا ساتن می تواند انتخاب مناسبی برای مبل های استیل باشد چرا که این پارچه ها معمولا جلوه ای اعیانی و لوکس به فضا می بخشند. اما به یاد داشته باشید که اگر در منزل کودک یا حیوان خانگی دارید بهتر است از خرید پارچه های کریستالی خودداری کنید زیرا به سختی می توان لکه های موجود روی پارچه های ساتن را پاک کرد از طرفی دیگر نیز این نوع پارچه بسیار صاف و لیز است و در صورت نشستن هیچ حس راحتی به فرد القا نمی کنند. اما اگر به شدت طرفدار پارچه های مبلی کریستال هستید می توانید آن را با انواع پارچه مبل مختلف و البته مناسب مبلمان استیل ترکیب کنید.
  • چرم: پارچه های مبلی چرم از گذشته تاکنون جزو پرطرفدارترین پارچه های مبلی بوده اند. از پارچه مبلی چرم می توان در هر دو سبک دکوراسیون مدرن و کلاسیک استفاده کرد.
  • مخمل: پارچه های مبلی مخمل نیز جزو پارچه های مبلی محبوب در میان مردم است که از قدیم الایام تاکنون به عنوان پارچه ای اعیانی و لاکچری شناخته می شود چرا که در زمان های قدیم نیز تنها افراد ثروتمند قادر به خرید و استفاده از این پارچه ها بودند. شما می توانید با انتخاب پارچه مبلی مخمل جلوه و ظاهری زیبا به مبل ها و محیط منزل خود بدهید.
  •  پارچه مبلی پوست اسبی: پارچه مبلی پوست اسبی از لحاظ رنگ بندی بسیار متنوع است به همین دلیل نیز گزینه مناسبی برای افرادی است که تنوع رنگ برایشان اهمیت زیادی دارد. در پارچه های مبلی پوست اسبی خطوط ریزی وجود دارد و همین ویژگی سبب شده است بتوانید آن را با پارچه های دیگر ست کنید. پارچه مبلی پوست اسبی نسبت به دیگر انواع پارچه مبل قیمت بالاتری دارد و در مقابل کیفیت بیشتری نیز نسبت به پارچه های دیگر دارد.
    – و…

انواع پارچه مبل راحتی

زمانی که از انواع پارچه مبل راحتی سخن به میان می آید معمولا می دانیم که باید به سراغ پارچه هایی برویم که در حین نشستن حس راحتی را به فرد القا می کند و از جنس و کیفیت خوبی برخوردارند و خیلی زود دچار رنگ و رو رفتگی و فرسودگی نمی شوند زیرا مبل های راحتی در طول شبانه روز بیشتر از مبل های دیگر مورد استفاده قرار می گیرند در نتیجه پارچه مبلی آن ها نیز زودتر دچار فرسودگی می شود.
انواع پارچه مبل که مناسب مبل های راحتی هستند عبارتند از:

  •  پارچه مبلی نخی: اگر به دنبال پارچه های با کیفیت و در عین حال ارزان هستید پارچه های نخی بهترین گزینه برای شما خواهد بود چرا که این پارچه ها به راحتی دچار رنگ پریدگی نمی شوند و از این جهت می توانند برای مبل های راحتی انتخابی به جا و مقرون به صرفه باشند. به یاد داشته باشید که مستحکم بودن و میزان مقاومت پارچه های نخی با توجه به بافت آن ها انتخاب می شود چرا که این پارچه ها دارای بافت های متفاوتی هستند.
  • پارچه مبلی چرم: پارچه های مبلی چرم از جمله پارچه های محبوبی هستند که می توانید از آن ها در مبل های راحتی نیز استفاده کنید. مبل های راحتی همیشه بیشتر از مبل های دیگر در معرض آلودگی قرار می گیرند و پارچه مبلی آن ها دچار لکه می شود به همین دلیل اگر می خواهید در صورت ایجاد لکه به آسانی آن ها را پاک کنید به سراغ پارچه های مبلی چرم بروید. البته پارچه های مبلی چرم نیز معایبی دارند که سبب منصرف شدن افراد از خرید این پارچه ها می شود. یکی از معایب پارچه های مبلی چرم عدم مقاومت آن ها در برابر اجسام تیز است و در اثر کوچک ترین بی دقتی دچار خراشیدگی و یا پارگی می شوند در نتیجه این پارچه ها برای افرادی که کودک و حیوان خانگی دارند اصلا گزینه مناسبی نیست.
  •  پارچه مبلی کتان: پارچه های کتان علاوه بر پارچه های مبلی گزینه مناسبی برای کاور مبل هستند؛ دلیل اصلی این امر نیز شل بودن بافت آن است که سبب می شود بسیار راحت تر و ظریف تر روی مبل قرار بگیرد. لازم به ذکر است که به دلیل بافت شل، این پارچه نیاز به مراقبت بیشتری دارد و در حین تمیز کردن آن نیز باید نهایت دقت و حوصله را به خرج داد.
  • پارچه مبلی مخمل
  •  پارچه مبلی جیر
  •  آکریلیک
  •  نایلون
  •  پلی استر
    – و…

انواع پارچه مبل کلاسیک

برای رویه مبل های کلاسیک نیز باید از پارچه هایی استفاده کرد که ظاهری لوکس، اعیانی و زیبا دارند از این رو توصیه می کنیم در میان انواع مختلف پارچه های مبلی انتخاب های خود را محدود کنید و فقط سراغ پارچه هایی بروید که دارای چنین ویژگی هایی (لوکس بودن) هستند. انواع پارچه مبل کلاسیک (بهترین و مناسب ترین پارچه های مبل کلاسیک) عبارتند از:

  •  پارچه مبلی کریستال
  •  پارچه مبلی پوست اسبی
  • پارچه مبلی مخمل

به یاد داشته باشید که ترکیب پارچه های لوکس نظیر پارچه هایی که در فوق به آن ها اشاره شد با منبت کاری های روی بدنه مبل ظاهری خاص و بسیار جذاب به دکوراسیون منزل شما می بخشد پس همیشه سعی کنید در انتخاب انواع پارچه مبل کلاسیک نهایت دقت و سلیقه را به خرج دهید.

انواع پارچه مبل چستر

مبل های چستر دارای ظاهری بسیار شیک و شکیل هستند که اخیرا محبوبیت زیادی در بین مردم پیدا کرده اند به همین دلیل نیز مردم می خواهند اطلاعات دقیقی درباره انواع پارچه مبل چستر به دست آورند تا در صورتی که نیازمند تعویض رویه و پارچه مبلی این مبل ها شدند از پارچه هایی استفاده کنند که مناسب مبل های چستر است تا پس از تعویض رویه نیز همان ظاهر شیک و زیبای آن ها حفظ شود.
برای مبل های چستر معمولا از پارچه های مبلی کتان و مخمل استفاده می شود.

انواع پارچه مبل چستر

  • انواع پارچه مبل ترک
  • انواع پارچه مبل مخمل
  • انواع پارچه مناسب برای مبل چرم
4/5 - (2 امتیاز)
۲۰ مرداد. ۱۳۹۹

ارسال دیدگاه

آخرین مطالب
تعمیرات مبل در پاکدشت
تعمیرات مبل در پاکدشت

مبل شانا برای ساکنین پاکدشت خدمات ویژه ای را ارائه می دهد تا با اطمینان بتوانند از خدمات تعمیرات مبل پاکدشت استفاده کنند. در ادامه با خدمات تعمیر مبل بیشتر آشنا می شوید و می توانید با تماس تلفنی اطلاعات لازم را در زمینه تعمیر و رویه کوبی مبل خود کسب کنید.
افردی که می خواهند به کارگاه تعمیرات مبل در …

مبل با پایه فلزی بهتره یا چوبی
مبل با پایه فلزی بهتره یا چوبی ؟

افراد هنگام خرید مبل ممکن است با این سوال مواجه شوند که چه نوع پایه ای برای مبل ما مناسب است. اگر شما نیز با این سوال مواجه هستید و بین خرید مبل با پایه چوبی و خرید مبل با پایه فلزی مردد هستید پیشنهاد می کنم تا انتهای این مطلب از مبل شانا با ما همراه باشید.
مبل ها یکی از اجزای اصلی دکوراسیون منزل و …

پارچه مبل سلطنتی و لاکچری
لیست جدیدترین پارچه های مبل سلطنتی و لاکچری

آیا تصمیم دارید پارچه مبل سلطنتی و لاکچری برای مبلمان خود انتخاب کنید؟ مسلما چنین سوالاتی پیش از اقدام به انتخاب یک پارچه سلطنتی و لاکچری، به ذهن شما نیز خطور کرده است اما پاسخ مناسبی برای آن ها نداشته اید. در هنگام تعمیرات مبل، تعمیرکار مبل از شما می خواهد تا پارچه مناسبی را خریداری کنید از این رو …

09122835893