ترمیم پارگی پارچه مبل

ترمیم پارگی پارچه مبل زمانی انجام می شود که پارچه مبلی آسیب جزئی دیده باشد و با یک ترمیم ساده ایراد و پارگی آن برطرف شود. بعضی از مردم گمان می کنند که حتی با ایجاد کوچک ترین خراش در پارچه مبلی باید تمام پارچه تعویض شود چرا که بر این باورند دوخت و ترمیم پارچه ای که پاره شده است با کمی دقت مشاهده ترمیم پارگی پارچه مبلمی شود و جلوه ناخوشایندی را در مبل ایجاد می کند. اگر شما نیز جزو این دسته از افراد هستید و با پارگی جزئی پارچه مبلی تصمیم به رویه کوبی مجدد مبلمان خود می گیرید بهتر است دیگر دست از این کار بکشید چرا که ترمیم پارگی پارچه مبل توسط تعمیرکاران ماهر مبل به گونه ای انجام می شود که بعد از ترمیم به هیچ عنوان نمی توان تشخیص داد که پارچه مبلی قبلا آسیب دیده و یا دچار پارگی شده است.
توجه داشته باشید که وقتی به جای ترمیم پارگی جزئی تماما پارچه مبلی را عوض می کنید هزینه بسیار زیادی را متحمل می شوید که غیر ضروری است در حالی که می توانید با هزینه بسیار کمتری پارگی پارچه مبلی را برطرف کنید.
پس زمانی که پارچه مبلی شما آسیب دید اولین کاری که می کنید این است که بررسی کنید که آیا با ترمیم پارگی پارچه مبل تمام مشکل برطرف می شود یا خیر، اگر جوابتان مثبت بود فقط برای ترمیم پارگی پارچه مبل اقدام کنید و از ایجاد هزینه های غیر ضروری و اضافی بپرهیزید.

دقت کنید که اگر پارگی مبل شما بیش از حد باشد بهتر است که تعویض رویه مبل را انجام دهید تا مبل شما مثل روز اول نو شود.

تعمیر پارگی مبل چرمی

تعمیر پارگی مبل چرمی یا رفو رویه مبل چرمی از جمله کار هایی است که وقتی چرم مبل آسیب می بیند انجام می شود. مبل های چرمی در عین حال که می توانند جزو مقاوم ترین مبل ها باشند بسیار آسیب پذیر نیز هستند به عبارت دیگر با نگهداری و مراقبت صحیح از مبل ها می توان سال های زیادی از آن ها استفاده کرد اما زمانی که از آن ها به خوبی مراقبت نشود خیلی سریع چرم این مبل ها آسیب می بیند. پارگی، ترک خوردن و سوراخ شدن رویه چرمی مبل ممکن است به دلیل خشک شدن چرم و یا برخورد با اجسام تیز باشد. زمانی که چنین اتفاقی برای رویه چرمی مبل هایتان افتاد اصلا نگران نباشید زیرا با طی مراحلی ساده می توانید به راحتی رویه چرمی آن ها را رفو کنید.

تعمیر پارگی مبل چرمی
تهیه وسایل مورد نیاز: پیش از هر کاری وسایل مورد نیاز برای ترمیم پارگی پارچه مبل را حاضر کنید و سپس دست به کار شوید. وسایل مورد نیاز برای ترمیم پارگی پارچه مبل چرمی عبارتند از: تکه ای چرم که انعطاف پذیر باشد، قیچی، سشوار، چسب (چسبی تهیه کنید که بر پایه آب باشد و به چرم آسیب نرساند)، شوینده مخصوص چرم، رنگ مناسب با چرم مبلتان، رنگ پاش یا قلمو (بهتر است از رنگ پاش استفاده شود)، ظرف شیشه ای

  •  ابتدا با شوینده ای که مخصوص چرم است محل آسیب دیده را تمیز کنید و سپس اجازه دهید خشک شود. برای خشک کردن آن می توانید مبل را در هوای آزاد قرار دهید و یا با سشوار آن را خشک کنید.
  • حال نوبت آن رسیده است که تکه چرمی که از قبل تهیه کرده اید را به صورت دایره برش دهید (توجه داشته باشید که باید چرم را کمی بزرگ تر از قسمت آسیب دیده آن برش بزنید. نکته مهم دیگر این است که نباید هیچگاه چرم را به صورت مربع و مستطیل برش دهید چرا که گوشه های تیز چرم سبب ایجاد مشکل می شود و به خوبی قابل استتار نیستند.).
  •  حال چند لایه چسب به محل آسیب دیده بزنید و چرمی را که برش داده اید را در زیر قسمت آسیب دیده و پاره شده بگذارید. (توجه کنید که مقدار چسب باید زیاد باشد تا چرم به خوبی به محل آسیب دیده بچسبد، پس از چسباندن چرم می توانید چسب های اضافی آن را به راحتی پاک کنید زیرا چسب های بر پایه آب به راحتی پاک می شوند.).
  •  پس از طی تمام مراحل بالا نوبت به رنگ کردن قسمت های آسیب دیده می رسد. برای این کار می توانید مقداری رنگ را با آب در یک ظرف شیشه ای ترکیب کنید و سپس با رنگ پاش رنگ را به محل مورد نظر اسپری کنید.

تعمیر پارگی مبل راحتی

به دلیل استفاده مداوم از مبل های راحتی، گاهی پارچه های مبلی آن ها آسیب می بیند و دچار پارگی می شود که برای تعمیر پارگی مبل راحتی می توانید مراحل زیر را طی کنید:تعمیر پارگی مبل راحتی
نکته: برای ترمیم پارگی پارچه مبل می توانید از پارچه های جین، برزنت و موسلین استفاده کنید. همچنین برای چسباندن وصله به محل آسیب دیده باید از چسب پارچه استفاده کنید.

  •  پیش از هر کاری نخ های قسمت آسیب دیده پارچه مبلی را بچینید و سپس پارچه ای که می خواهید به عنوان وصله استفاده کنید را کمی بزرگتر از قسمت آسیب دیده برش دهید و آن را در زیر پارگی پارچه مبلی قرار دهید.
  • حال نوبت به زدن چسب پارچه به لبه های پارگی می رسد. پس از آن که لایه نازکی از چسب را بر روی لبه های پارگی زدید با دست کمی به آن فشار وارد کنید تا به وصله بچسبد پس از آنکه خشک شد آن را رها کنید.
2.9/5 - (8 امتیاز)
۰۶ خرداد. ۱۴۰۱
۲ Comments
  • علی ممبینی
    • ادمین مبل شانا

ارسال دیدگاه

آخرین مطالب
تعمیرات مبل در پاکدشت
تعمیرات مبل در پاکدشت

مبل شانا برای ساکنین پاکدشت خدمات ویژه ای را ارائه می دهد تا با اطمینان بتوانند از خدمات تعمیرات مبل پاکدشت استفاده کنند. در ادامه با خدمات تعمیر مبل بیشتر آشنا می شوید و می توانید با تماس تلفنی اطلاعات لازم را در زمینه تعمیر و رویه کوبی مبل خود کسب کنید.
افردی که می خواهند به کارگاه تعمیرات مبل در …

مبل با پایه فلزی بهتره یا چوبی
مبل با پایه فلزی بهتره یا چوبی ؟

افراد هنگام خرید مبل ممکن است با این سوال مواجه شوند که چه نوع پایه ای برای مبل ما مناسب است. اگر شما نیز با این سوال مواجه هستید و بین خرید مبل با پایه چوبی و خرید مبل با پایه فلزی مردد هستید پیشنهاد می کنم تا انتهای این مطلب از مبل شانا با ما همراه باشید.
مبل ها یکی از اجزای اصلی دکوراسیون منزل و …

پارچه مبل سلطنتی و لاکچری
لیست جدیدترین پارچه های مبل سلطنتی و لاکچری

آیا تصمیم دارید پارچه مبل سلطنتی و لاکچری برای مبلمان خود انتخاب کنید؟ مسلما چنین سوالاتی پیش از اقدام به انتخاب یک پارچه سلطنتی و لاکچری، به ذهن شما نیز خطور کرده است اما پاسخ مناسبی برای آن ها نداشته اید. در هنگام تعمیرات مبل، تعمیرکار مبل از شما می خواهد تا پارچه مناسبی را خریداری کنید از این رو …

09122835893