نگهداری از مبل چرم

بسیاری از افراد علاقه خاصی به مبلمان چرم دارند و برای محیط کار خود یا حتی برای منزل از این نوع مبل استفاده می کنند مبلمان چرم بیشتر در فضا های لوکس و زیبا استفاده میشود در واقع میتوان گفت که نگهداری از مبل چرم سختر است سایر مبل ها است و باید به صورت ویژه صورت گیرد در بسیاری از مبل های چرم برچسب هایی برای نحوه نگهداری مبل توسط تولید کنندگان قرار داده میشود تا کار شما آسانتر شود.

نحوه نگهداری از مبل چرم

مبل های چرم نیز مانند سایر مبل روش های برای نگهداری مختص به خود را دارد و لازم است رعایت شود تا چرم مبل زود خراب نشود. کسب اطلاعات لازم از نحوه نگهداری مبل چرم موجب می شود نیاز شما به تعمیر مبل کاهش یابد و روند فرسوده شدن مبل شما را کند می کند. ما در این مقاله به آموزش روش نگهداری مبل چرم می پردازیم تا اطلاعات کافی به دست آورید. 

مراحل نگهداری مبل چرم

  • توصیه ی اول در نگهداری مبل چرم استفاده مداوم از یک دستمال تمیز است که باید در طول هفته صورت گیرد. از بین بردن گرد و غبار از روی چرم کمک بسیاری برای نگهداری چرم خواهد بود اگر روی مبلتان لکه ای ایجاد شد استفاده از آب مقطر بهترین روش است ولی باید از استفاده هر گونه برس خودداری کنید چون به چرم مبل آسیب و خراش وارد میشود.
  • استفاده از جارو برقی برای تمیز کردن شکاف های مبل باید به کمک برسی نرم انجام شود .
  • جنس مبل چرم به گونه است که هر گونه آب یا مایعی را جذب می کند در صورت ریخت مایع روی مبل حتما سریع مایع را به کمک پارچه یا اسفنج جذب کنید خیلی مهم است که آب روی مبل خشک نشود چون به لکه روی آن تبدیل می شود.
  • مبلمان چرم پاک کننده های مخصوص به خود را دارند و حتما باید از آنها استفاده شود نه شوینده های دیگر البته این شوینده هم فقط در مواقع ضروری باید استفاده شود.
  • اگر در خانه حیوان خانگی دارید حتما روی مبل از پد مخصوص استفاده نمایید تا مبل آسیب نبیند.
  • حتما فاصله ی بین مبل را با بخاری یا شومینه در نظر بگیرید که کم نباشد چون حرارت مبل های چرم را بد شکل و ترک دار می کند.
  • کمک گرفتن از براق کننده ی چرم باعث میشود تا مبل شما همیشه تمیز و زیبا جلوه کند ولی استفاده ی آن نیز باید 6 ماه یک دفعه باشد تا مبل خراب نشود.
  • آب دشمن اصلی مبل چرم به حساب می آید یعنی اگر مقدار زیادی آب روی مبل ریخته شود مبل به راحتی تغییر رنگ میدهد حتی احتمال دارد کپک هم بزند.

اگر مبل چرم شما آسیب دیده است می توانید از خدمات تعمیر مبل چرم مبل شانا استفاده کنید.

مراحل نگهداری مبل چرم

تعمیر مبل چرم آسیب دیده

همانگونه که در بالا گفته شد مبل های چرم بسیار حساس تر از سایر مبل ها هستند و نگهداری از آن دقت بالایی میخواهد تا طول عمر مبل طولانی باشد و دایما مجبور به تعمیر مبل نشوید اما در برخی از مواقع هم مشکلاتی برای مبل ایجاد خواهد شد که شما به راحتی می توانید در منزل آن را حل کنید.

  • اگر قسمتی از مبل تان پاره شده نیاز به تعویض رویه مبل نیست می توانید از یک تکه پارچه چرم کمک بگیرد یعنی پارچه را به اندازه ی پارگی ببرید و به آرامی پارچه را زیر پارگی قرار دهید و به کمک چسب لبه های آن را بچسبانید .
  • اگر رنگ مبلتان رفته و حالتی کهنه به خود گرفته می توانید با سفارش یا خرید کیت ترمیم کننده رنگ مبل چرم از مکان های مخصوص آن را تهیه کنید اما توجه داشته باشد دقیقا رنگ مبلتان باشد و بعد به آسانی می توانید تمام مبل را رنگ نمایید تا مبل تازه شود و به حالت اولیه بازگردد.
  • اگر روی مبلتان لکه ای دیدید با کمک نمک خوراکی و آب گاز دار آن را به راحتی برطرف نمایید ابتدا با یک دستمال مایع را تا حد امکان جذب نمایید بعد نمک را روی آن بپاشید تا 10-15 دقیقه نمک را جمع نکنید نمک تا حد زیادی لکه را از بین می برد اما اگر لکه باز هم باقی ماند می توانید از آب گاز دار استفاده نمایید تا لکه کاملا از بین برود و دیگر اثری از آن باقی نماند.

 

 

5/5 - (2 امتیاز)
۰۳ دی. ۱۳۹۸

ارسال دیدگاه

آخرین مطالب
تعمیرات مبل در پاکدشت
تعمیرات مبل در پاکدشت

مبل شانا برای ساکنین پاکدشت خدمات ویژه ای را ارائه می دهد تا با اطمینان بتوانند از خدمات تعمیرات مبل پاکدشت استفاده کنند. در ادامه با خدمات تعمیر مبل بیشتر آشنا می شوید و می توانید با تماس تلفنی اطلاعات لازم را در زمینه تعمیر و رویه کوبی مبل خود کسب کنید.
افردی که می خواهند به کارگاه تعمیرات مبل در …

مبل با پایه فلزی بهتره یا چوبی
مبل با پایه فلزی بهتره یا چوبی ؟

افراد هنگام خرید مبل ممکن است با این سوال مواجه شوند که چه نوع پایه ای برای مبل ما مناسب است. اگر شما نیز با این سوال مواجه هستید و بین خرید مبل با پایه چوبی و خرید مبل با پایه فلزی مردد هستید پیشنهاد می کنم تا انتهای این مطلب از مبل شانا با ما همراه باشید.
مبل ها یکی از اجزای اصلی دکوراسیون منزل و …

پارچه مبل سلطنتی و لاکچری
لیست جدیدترین پارچه های مبل سلطنتی و لاکچری

آیا تصمیم دارید پارچه مبل سلطنتی و لاکچری برای مبلمان خود انتخاب کنید؟ مسلما چنین سوالاتی پیش از اقدام به انتخاب یک پارچه سلطنتی و لاکچری، به ذهن شما نیز خطور کرده است اما پاسخ مناسبی برای آن ها نداشته اید. در هنگام تعمیرات مبل، تعمیرکار مبل از شما می خواهد تا پارچه مناسبی را خریداری کنید از این رو …

09122835893