رنگ کاری و طلاکاری در تعمیرات مبل

مبل شانا با سال ها تجربه آماده خدمت رسانی در زمینه تعمیرات مبل، رویه کوبی، لکه گیری ، تعویض پارچه مبل و رنگ کاری و طلاکاری در تعمیرات مبل است.

رنگ کاری و طلاکاری در تعمیرات مبل از مسائل مهمی است که انجام آن نیازمند داشتن تخصص و مهارت لازم است. زمانی که اسمی از تعمیرات مبل به میان می آید بسیاری از افراد فکر و ذهنشان به سمت رویه کوبی و تعویض پارچه مبلی می رود زیرا رویه کوبی را تنها راه نونوار کردن مبل ها از لحاظ ظاهری می دانند البته تا حدودی این طرز فکر صحیح است اما در این مقاله می خواهیم شما را با دنیای دیگری از نونوار کردن مبل ها یعنی رنگ کاری و طلاکاری در تعمیرات مبل آشنا کنیم.

طلاکوب کردن مبل

همانطور که در فوق اشاره کردیم رنگ کاری و طلاکاری در تعمیرات مبل جایگاه ویژه ای داشته و هرچه رنگ کاری و طلا کاری ماهرانه انجام شود پس در نتیجه ظاهر مبل زیباتر و طول عمر مبل نیز بیشتر می شود.

زمانی که شما مبلمان خود را برای تعمیر به دست تعمیرکار می سپارید علاوه بر انتخاب پارچه مبلی مناسب و شیک برای رویه کوبی مبل باید در نظر داشته باشید که رنگ کاری و طلاکاری مبل شما نیز کاملا به صورت اصولی انجام شود. رنگ کاری و طلاکاری در تعمیرات مبل کامل کننده رویه کوبی است زیرا یک رنگ کاری اصولی و هماهنگ با پارچه مبلی سبب به چشم آمدن هرچه بیشتر طرح و رنگ پارچه مبلی می شود و زیبایی مبل شما را دو چندان می کند.

اگر دقت کنید از ابتدای مقاله تاکنون به کیفیت و مهارت در رنگ کاری و طلاکاری در تعمیرات مبل تاکید بسیاری داشته ایم به نظر شما چه دلیلی می تواند داشته باشد؟

ساده ترین پاسخی که می توان به پرسش فوق داد این است:

استفاده از رنگ های بی کیفیت و همچنین روش های غیر اصولی و ناکارآمد در رنگ کاری مبل سبب از بین رفتن چوب مبل می شود.

همه ما باید به این نکته توجه داشته باشیم زمانی که مبلمان خود را برای تعمیر به تعمیرکار می سپاریم باید از میزان مهارت و تخصص او در این زمینه مطمئن شویم. البته نکته جالبی که لازم به ذکر است این است که رنگ کاری و طلاکاری در تعمیرات مبلمان بر عهده رنگ کار است و تعمیرکار هیچ نقشی در انجام آن ندارد پس مطمئن باشید رنگ کاری که تخصص زیادی در این زمینه دارد با مهارت خود بر زیبایی مبلمان شما می افزاید.

رنگ کاری و طلاکاری در تعمیرات مبل

سوال دیگری که ممکن است پس از مطالعه مطالب فوق به ذهن شما خطور کند این است که آیا من نمی توانم رنگ کاری مبلمان خود را انجام دهم؟

همانطور که در اشاره شد رنگ کاری و طلاکاری در تعمیرات مبل از اهمیت ویژه ای برخوردار است که کوچکترین اشتباه در انجام آن سبب از بین رفتن کیفیت مبل و همچنین از بین بردن زیبایی ظاهری مبل شده و پس از مدت کوتاهی مبل های شما کهنه و با ظاهری بد به نظر می رسند.

نکته: قبل از سپردن مبل های خود به تعمیرکار از مهارت و تخصص تعمیرکار اطمینان حاصل کنید، برای پی بردن به مهارت آن ها می توانید نمونه کار هایشان را ببینید و بر اساس آن تصمیم بگیرید.

رنگ کاری مبل چیست؟

رنگ کاری مبل به عملی گفته می شود که در آن به وسیله رنگ کردن، جان تازه ای به مبلمان داده می شود به عبارت دیگر با رنگ کاری مبل، می توان عمری دوباره به مبلمان بخشید و چندین سال دیگر نیز از آن استفاده کرد.

بسیاری از مردم گمان می کنند زمانی که رنگ و بدنه مبل کیفیت خود را از دست می دهد و به قول معروف رنگ و رو رفته شده و یا گاهی بدنه دچار خط و خش می شود باید قید آن را بزنند و مبلمان جدیدی تهیه کنند. اما اصلا این چنین نیست زیرا به راحتی می توان با رنگ کاری و با هزینه ای بسیار پایین صاحب مبلمانی جدید و شیک شوید.

رنگ کاری مبل چیست؟

حتی در شرایطی که شما قصد تغییر دکوراسیون منزل خود را دارید می توانید به سراغ رنگ کاری و طلاکاری در تعمیرات مبل بروید. همه ما به خوبی می دانیم که مبلمان نقش بسیاری در دکوراسیون داخلی داشته و اولین چیزی که به محض ورود به خانه توجه ها را به سمت خود جلب می کند مبلمان است که اگر هماهنگی لازم را با سایر وسیله های خانه داشته باشد جلوه خوبی به محیط می دهد ولی اگر این نکته رعایت نشود و مبلمان با دکوراسیون هماهنگ نباشد منظره خوبی را به وجود نمی آورد؛ به همین دلیل در تغییر دکوراسیون نیز می توانید به سراغ رنگ کاری و طلاکاری در تعمیرات مبلمان بروید و مبلمان خود را با محیط جدید هماهنگ کنید.

رنگ کاری مبل راحتی

رنگ کاری مبل های راحتی کمی متفاوت تر از سایر مبل ها است زیرا تمام سطح مبل های راحتی از پارچه پوشیده شده است و برای رنگ کاری باید پارچه مبلی آن از مبل جدا شده و پس از رنگ کردن مبل راحتی دوباره رویه کوبی شود. البته به این نکته نیز توجه داشته باشید که اگر پارچه مبلی مبل راحتی شما نیز کیفیت خود را از دست داده است پس حتما باید تعویض رویه مبل را در برنامه خود قرار دهید.

رنگ کاری مبل راحتی

رنگ کاری مبل استیل

رنگ کاری مبل استیل در صورتی انجام می شود که بدنه چوبی آن دارای خراشیدگی و یا آسیب های جدی باشد. توجه داشته باشید مبل هایی که دارای خراشیدگی های خیلی عمیقی نیستند نیاز به یک رنگ کاری اساسی نخواهد داشت. اما اگر بدنه و چوب مبل استیل شما دارای آسیب دیدگی جدی است باید تعمیر شود و پس از سنباده کشی نسبت به رنگ آمیزی آن اقدام کنید.

در رنگ کاری های اولیه و جزئی که فقط برای رفع خراشیدگی های کوچک است نیاز به تعویض پارچه رو مبلی نبوده و می توانید از همان پارچه رو مبلی قبلی استفاده کنید اما اگر شما به کلی قصد تغییر رنگ مبلمان خود را دارید پس تغییر رویه مبل ضروری است. همانطور که در فوق اشاره شد پارچه مبلی و رنگ مبل باید با یکدیگر هماهنگی کامل داشته باشند؛ رنگ کاری مناسب مبل استیل در به نمایش گذاشتن هرچه بهتر طرح ها و نقش های پارچه مبلی تاثیر بسزایی دارد.

نکته: بتونه کاری قبل از رنگ کاری مبل سبب جلوگیری از پوسته پوسته شدن چوب مبل شده و همچنین سبب طول عمر و ماندگاری چوب و رنگ بدنه مبل می شود.

طلا کاری مبل چیست؟

ممکن است بسیاری از افراد رنگ کاری و طلاکاری مبل در تعمیرات مبل را با یکدیگر اشتباه بگیرند.

اگر فرق رنگ کاری و طلاکاری در تعمیرات مبل را نمی دانید پس بهتر است در ادامه پاسخگوی پرسش “طلاکاری مبل چیست؟” باشیم.

گاهی به دلیل رنگ کاری مبلمان با رنگ طلایی این ذهنیت در ما ایجاد می شود که به این عمل طلاکاری می گویند اما در اصل این طرز تفکر کاملا اشتباه است. درست است که در رنگ آمیزی طلایی نیز مبلمان جلوه ویژه ای به خود می گیرد اما طلاکاری و رنگ کاری مبل یک مقوله کاملا جدا هستند. البته بهتر است بگوییم رنگ کاری و طلاکاری در تعمیرات مبل به هیچ عنوان قابل مقایسه با یکدیگر نیستند چرا که در طلاکاری مبلمان منظره خیره کننده ای ایجاد می شود.

در طلاکاری مبلمان، از ورقه های فلزی بسیار نازک طلایی، نقره ای و استیل استفاده می شود. این ورقه ها بسیار دقیق و ماهرانه نزدیک به یکدیگر قرار داده می شوند که همین امر سبب می شود که به صورت سطحی فلزی به نظر برسند. جالب است بدانید برخی از مردم در صورت مشاهده چنین مبلمانی گمان می کنند بدنه و اسکلت مبل فلزی است.

طلا کاری مبل چیست

طلاکاری مبل استیل

طلاکاری مبل استیل یکی از رایج ترین کار هایی است که می تواند در تعمیرات مبل استیل انجام می شود. لازم به ذکر است که طلاکاری مختص مبل های استیل است. طلاکاری مبل استیل دارای مزایا و معایبی است که پیش از اقدام به طلاکاری مبلمان خود باید از آن ها مطلع شوید. طلاکاری مبل سبب مقاومت چوب در برابر مایعات و همچنین افت چوب می شود علاوه بر این جلوه زیبایی که طلاکاری به مبلمان استیل می بخشد اصلا قابل چشم پوشی نیست. از دیگر مزایایی که طلاکاری مبل استیل دارد این است که مقاومت بالایی نسبت به رنگ کاری داشته و همچنین قابلیت ترمیم روکش طلایی نیز وجود دارد البته بهتر است بدانید که طلاکاری نسبت به رنگ کاری مبل زمان بیشتری را از تعمیرکار می گیرد و همچنین هزینه آن نیز از رنگ کاری بیشتر خواهد بود.

هزینه رنگ کاری و طلاکاری مبل

هزینه رنگ کاری و طلاکاری مبل با یکدیگر تفاوت بسیاری دارد. علت تفاوت قیمت رنگ کاری و طلاکاری در تعمیرات مبل به عوامل متفاوتی بستگی دارد که در ادامه به آن ها می پردازیم:

مبل های منبت کاری شده و دارای طرح: یکی از دلایلی که سبب شده قیمت طلاکاری مبل بسیار بیشتر از رنگ کاری آن باشد این است که مبل هایی که منبت کاری شده اند در حین طلاکاری نیازمند دقت و تمرکز بیشتری هستند و به همین دلیل مدت زمان بیشتری صرف طلاکاری مبل شده و این امر سبب افزایش قیمت طلاکاری مبل نسبت به رنگ کاری می شود.

وارداتی بودن ورقه های طلایی: به دلیل وارداتی بودن این ورقه ها و قیمت بالای آن ها، هزینه طلاکاری مبل نیز بیشتر می شود در حالی که در رنگ کاری مبلمان، افراد با چنین مشکلاتی دست و پنجه نرم نمی کنند.

شما می توانید برای براورد قیمت رنگ کاری و طلاکاری مبل با کارشناسان مبل شانا تماس بگیرید.

3.7/5 - (14 امتیاز)

خدمات رنگ کاری و طلاکاری در تعمیرات مبل

پارچه مبلی

پارچه مبلی

قیمت و کیفیت پارچه مبلی برای کسانی که قصد تعویض پارچه مبلی خود را دارند، بسیار حائز اهمیت بوده به همین دلیل این افراد همواره به دنبال بهترین پارچه های مبلی و البته با قیمت مناسبی هستند.

قیمت و کیفیت …

تعمیر مبل استیل

تعمیرات مبل استیل

مبل شانا آماده ارائه خدمات در زمینه تعمیر مبل استیل و تعویض رویه مبل است. شما می توانید برای اطلاعات بیشتر در خصوص تعمیرات مبل استیل و مشاهده نمونه کار ها با ما همراه باشید. اگر شما هم از آن دسته از ا …

تعمیرات مبل چرم

تعمیرات مبل چرم

مبل شانا با سال ها تجربه در زمینه تعمیرات مبل چرم آماده ارائه خدمات تعمیر مبل چرمی و تعویض رویه آن است. مبل های چرمی مبل های بسیار حساسی هستند که معمولا بعد از مدتی پوسته پوسته می شوند و ممکن است رویه …

تعميرات مبلمان خارجى

تعمیرات مبلمان خارجى

اگر دارای مبل خارجی فرسوده هستید و می خواهید بدون نگرانی مبل خود را تعمیر کنید با ما همراه باشید. مبل شانا با سال ها تجربه با ارائه خدمات تعمیرات مبل خارجی و رویه کوبی خدمات با کیفیتی را ارائه می دهد. …

تعمیرات مبل ارزان

تعمیرات مبل ارزان

بسیاری از افراد که می خواهند مبلمان خود را تعمیر کنند معمولا به دنبال خدمات تعمیر مبل ارزان هستند و شرکتی را می خواهند که تعمیرات مبل خود را با قیمت مناسب انجام دهد . آیا سپردن مبل برای تعمیرات با قیم …

تعمیرات مبل ورق طلا

تعمیرات مبل ورق طلا

مبل شانا با سال ها تجربه در زمینه تعمیرات مبل و تعمیر انواع مبلمان استیل، راحتی، چرم و … آماده ارائه خدمات در زمینه تعمیرات مبل ورق طلا و ترمیم مبل ورق طلا است. برای براورد قیمت ترمیم مبل ورق طل …

آخرین مطالب
تعمیرات مبل در پاکدشت
تعمیرات مبل در پاکدشت

مبل شانا برای ساکنین پاکدشت خدمات ویژه ای را ارائه می دهد تا با اطمینان بتوانند از خدمات تعمیرات مبل پاکدشت استفاده کنند. در ادامه با خدمات تعمیر مبل بیشتر آشنا می شوید و می توانید با تماس تلفنی اطلاعات لازم را در زمینه تعمیر و رویه کوبی مبل خود کسب کنید.
افردی که می خواهند به کارگاه تعمیرات مبل در …

مبل با پایه فلزی بهتره یا چوبی
مبل با پایه فلزی بهتره یا چوبی ؟

افراد هنگام خرید مبل ممکن است با این سوال مواجه شوند که چه نوع پایه ای برای مبل ما مناسب است. اگر شما نیز با این سوال مواجه هستید و بین خرید مبل با پایه چوبی و خرید مبل با پایه فلزی مردد هستید پیشنهاد می کنم تا انتهای این مطلب از مبل شانا با ما همراه باشید.
مبل ها یکی از اجزای اصلی دکوراسیون منزل و …

پارچه مبل سلطنتی و لاکچری
لیست جدیدترین پارچه های مبل سلطنتی و لاکچری

آیا تصمیم دارید پارچه مبل سلطنتی و لاکچری برای مبلمان خود انتخاب کنید؟ مسلما چنین سوالاتی پیش از اقدام به انتخاب یک پارچه سلطنتی و لاکچری، به ذهن شما نیز خطور کرده است اما پاسخ مناسبی برای آن ها نداشته اید. در هنگام تعمیرات مبل، تعمیرکار مبل از شما می خواهد تا پارچه مناسبی را خریداری کنید از این رو …

تعمیرات مبل ال
تعمیرات مبل ال

امروزه تعمیرات مبل ال متقاضیان بسیاری دارد چرا که در چند سال اخیر طرفداران مبل های ال بیشتر شده به همین دلیل استفاده از این مبل ها نیز بسیار بیشتر از قبل شده است. دلیل انتخاب مبل های ال توسط مردم این است که امروزه به دلیل رواج زندگی آپارتمانی مردم معمولا فضای بسیار کمی در اختیار دارند. از آنجایی که …

معایب پارچه مبلی مسکو

آشنایی با معایب پارچه مبلی مسکو
شناخت معایب پارچه مبلی مسکو سبب می شود افرادی که این نوع پارچه را برای مبل هایشان انتخاب می کنند با آگاهی بیشتری تصمیم بگیرند و از طرفی دیگر نیز با شناخت معایب پارچه مبلی مسکو افراد با نحوه نگهداری آن آشنا خواهند شد و تمامی نکات لازم جهت جلوگیری از آسیب رسیدن به پارچه …

انتخاب بهترین فوم برای مبل
انتخاب بهترین فوم برای مبل

سوال فوق معمولا توسط افرادی پرسیده می شود که قصد خرید مبلمان جدید دارند و یا فوم مبل هایشان دچار فرورفتگی شده است در نتیجه باید نسبت به تعویض فوم مبل اقدام کنند.
بهترین فوم برای مبل کدام است؟
اما همه ما می دانیم که برای انتخاب بهترین فوم برای مبل باید اطلاعات دقیقی درباره آن در اختیار داشته باش …

ارسال دیدگاه

09122835893