انتخاب پارچه در تعمیر مبل راحتی

انتخاب پارچه در تعمیر مبل راحتی یکی از مهمترین بخش های تعمیرات یک مبل بوده که نیازمند دقت و مهارت کافی است.

هنگامی که ما برای خرید مبل به فروشگاه ها و نمایشگاه های مبلمان مراجعه می کنیم اولین چیزی که توجه ما را جلب میکند رنگ پارچه مبلی است و در قدم بعدی مدل مبل و کیفیت و… را مورد بررسی قرار می دهیم البته این موضوع تنها در مورد خرید مبلمان نیست بلکه هنگامی که برای اولین بار وارد خانه ای می شویم اولین چیزی که خودنمایی می کند مبلمان خانه است. به عنوان مثال اگر رنگ پارچه مبلی با دیگر وسایل خانه و دکوراسیون هماهنگ نباشد منظره ناخوشایندی ایجاد می شود ازین رو دقت در انتخاب پارچه در تعمیر مبل راحتی بسیار حائز اهمیت بوده و باید با وسواس خاصی انتخاب شود. برای درک بهتر اهمیت این موضوع به نکات و مثال هایی که در ادامه در خصوص تاثیر انتخاب پارچه در تعمیر مبل راحتی آورده می شود توجه کنید.

انتخاب پارچه در تعمیر مبل راحتی

نحوه انتخاب پارچه در تعمیر مبل راحتی

همانطور که می دانید مبل های راحتی یکی از پر استفاده ترین مبل ها در هر خانه ای است چرا که همه افراد خانه برای رفع خستگی بر روی مبل راحتی می نشینند در نتیجه برای چنین مبلی باید پارچه ای را انتخاب کنید که علاوه بر زیبایی دوام بالایی نیز داشته باشد.

داشتن بچه کوچک و یا حیوان خانگی نیز در انتخاب پارچه در تعمیر مبل راحتی دخیل است. گاهی ممکن است نوشیدنی و یا غذا توسط بچه ها بر روی مبل ریخته شود و پارچه مبلی کثیف شود به همین دلیل چنین افرادی باید در انتخاب رنگ پارچه مبلی دقت زیادی به خرج دهند و از انتخاب رنگ های روشن خودداری کنند. همچنین افرادی که حیوان خانگی دارند باید بدانند حیواناتی مانند گربه و سگ در حین بازی پارچه مبلی را چنگ می زنند و به پارچه مبلی آسیب می زنند، برا چنین افرادی پارچه مبلی چرم انتخاب خوبی نمی باشد چرا که وجود خط و خش و یا پارگی های کوچک بر روی چرم بسیار ناخوشایند بوده و سبب کهنه به نظر رسیدن پارچه مبلی می شود حتی اگر به تازگی پارچه مبلی خود را تعویض کرده باشید.

نکته دیگری که باید در انتخاب پارچه در تعمیر مبل راحتی بسیار مورد توجه قرار گیرد پیروی نکردن از مد و رنگ هایی است که هر سال در میان مردم به محبوبیت می رسند چرا که این رنگ ها دوران محبوبیت بسیاری کمی دارند و پس از گذشت چند ماه، دیگر آن جذابیت سابق را ندارند. از آن جایی که تعویض رویه مبل جزو پر هزینه ترین بخش های تعمیر یک مبل است معمولا بعد از تعویض پارچه مبلی و رویه کوبی، چندین سال از مبل استفاده می شود و پس از گذشت چند ماه نمی توان به راحتی پارچه مبلی را عوض کرد در نتیجه توصیه می کنیم در انتخاب پارچه در تعمیر مبل راحتی نهایت دقت و وسواس را به خرج دهید و از انتخاب رنگ هایی که مدت بسیار کمی به قول معروف در بازار بر روی بورس هستند خودداری کنید.

پارچه مبل طرح دار

پارچه مبل طرح دار که جدیدا بسیار مورد استقبال قرار گرفته است می تواند یک گزینه خوب برای انتخاب پارچه در تعمیر مبل راحتی باشد. کسانی که می خواهند از پارچه مبل طرح دار برای مبلمان خود استفاده کنند باید در نظر داشته باشند که نباید از این پارچه برای رویه کوبی همه مبل ها استفاده کنند بلکه برای مبل های تکی از پارچه های طرح دار استفاده می شود و برای مبل های 3 نفره و یا بزرگ تر پارچه های تک رنگ به کار برده می شوند. همچنین می توان پارچه مبل طرح دار را با پرده های طرح دار خود ست کنید.

پارچه های طرح دار علاوه بر زیبایی فوق العاده ای که دارند، لکه و آلودگی ها را نیز تا حد زیادی نشان نمی دهند به همین دلیل خانواده هایی که بچه  و یا حیوان خانگی دارند می توانند با خیال راحت این پارچه ها را برای مبل خود انتخاب کنند.

پارچه مبل طرح دار

پارچه مبل چرم

پارچه مبل چرم که یکی از پر طرفدارترین، نرم ترین و مدرن ترین پارچه های مبلی است سبب آسان کردن کار بسیاری از افراد در انتخاب پارچه در تعمیر مبل راحتی شده است.  پارچه مبل چرم دارای بافت بسیار خوبی است و غیر قابل نفوذ است همچنین این پارچه در مقابل لکه مقاوم است به همین دلیل تمیز کردن این نوع پارچه به سادگی انجام می شود.

با توجه به نکاتی که در رابطه با انتخاب پارچه در تعمیر مبل راحتی گفته شد به سادگی می توانید تشخیص دهید که این نوع پارچه برای چه کسانی مناسب است و برای چه خانواده هایی توصیه نمی شود. اگر شما نمی خواهید لکه های مبل به چشم بیاید می توانید پارچه چرم را انتخاب کنید اما باید توجه داشته باشید که پارچه های چرم در برابر اجسام تیز بسیار آسیب پذیر هستند و اگر صاحب حیوان خانگی هستی و و در عین حال اصرار دارید پارچه مبل چرم را برای مبل های خود انتخاب کنید باید به فکر راه حلی مناسب باشید. توصیه مهم دیگر این است که پیش از انتخاب این پارچه مبلی درباره چگونگی نگهداری و مراقبت از پارچه چرم تحقیق کنید چرا که این کار تا حد زیادی به تصمیم گیری درست شما کمک می کند.

پارچه مبل چرم

پارچه مبل گل دار

یکی دیگر از انواع پارچه مبلی پارچه های گل دار است که برای مبل های راحتی بسیار مناسب است. پارچه های گل دار بسیار شاد هستند و به صورت ترکیبی با پارچه های دیگر به عنوان رویه مبل قابل استفاده اند.

5/5 - (1 امتیاز)
۰۳ بهمن. ۱۳۹۸

ارسال دیدگاه

آخرین مطالب
تعمیرات مبل در پاکدشت
تعمیرات مبل در پاکدشت

مبل شانا برای ساکنین پاکدشت خدمات ویژه ای را ارائه می دهد تا با اطمینان بتوانند از خدمات تعمیرات مبل پاکدشت استفاده کنند. در ادامه با خدمات تعمیر مبل بیشتر آشنا می شوید و می توانید با تماس تلفنی اطلاعات لازم را در زمینه تعمیر و رویه کوبی مبل خود کسب کنید.
افردی که می خواهند به کارگاه تعمیرات مبل در …

مبل با پایه فلزی بهتره یا چوبی
مبل با پایه فلزی بهتره یا چوبی ؟

افراد هنگام خرید مبل ممکن است با این سوال مواجه شوند که چه نوع پایه ای برای مبل ما مناسب است. اگر شما نیز با این سوال مواجه هستید و بین خرید مبل با پایه چوبی و خرید مبل با پایه فلزی مردد هستید پیشنهاد می کنم تا انتهای این مطلب از مبل شانا با ما همراه باشید.
مبل ها یکی از اجزای اصلی دکوراسیون منزل و …

پارچه مبل سلطنتی و لاکچری
لیست جدیدترین پارچه های مبل سلطنتی و لاکچری

آیا تصمیم دارید پارچه مبل سلطنتی و لاکچری برای مبلمان خود انتخاب کنید؟ مسلما چنین سوالاتی پیش از اقدام به انتخاب یک پارچه سلطنتی و لاکچری، به ذهن شما نیز خطور کرده است اما پاسخ مناسبی برای آن ها نداشته اید. در هنگام تعمیرات مبل، تعمیرکار مبل از شما می خواهد تا پارچه مناسبی را خریداری کنید از این رو …

09122835893